۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۵۲۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نماز جمعه پایگاه تقویت همبستگی ملی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، نماز جمعه را یکی از مهم ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این پایگاه عبادی و سیاسی بهترین عامل در تقویت وحدت و همبستگی ملت ایران است.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در ششمین جلسه شورای اداری استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان این ماه را ماه خودسازی، تهذیب نفس و توجه به خدا دانست و گفت: باید بتوانیم در این ماه هدف و فلسفه وجودی آن را که خداوند در نظر گرفته درست تبیین کنیم و با اذکار و عبادت حداکثر بهره را از آن ببریم.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که خداوند در این ماه زمینه‌های تکوینی و تشریعی را فراهم کرده تا مؤمنان بتوانند در این ماه خود را تصفیه و تزکیه کنند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که انسان برای خطاهایی که از روی غفلت و نسیان مرتکب شده از خداوند طلب مغفرت و آمرزش کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالگشت برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور به فرمان امام خمینی‌(ره)، اذعان داشت: برگزاری نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و نماز جمعه از ضروریات دین در جامه اسلامی است که انجام این فریضه الهی بارها و بارها در قرآن و روایات برآن تأکید شده است.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره جمعه نیز انسان ها را به برگزاری آن امر می کند و از سویی از انجام کاری که باعث شود تأخیر در برگزاری آن حاصل شود مردم را نهی می کند و این نشا ن از اهمیت این فریضه است چراکه در هیچ جای قران در خصوص دیگر فرایض اینگونه توصیه نشده است.
 
امام جمعه گرگان تأکید کرد: براساس روایات اگر کسی از روی بی اعتنایی، بی توجهی و بی مبالاتی سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند، این کارش موجب ایجاد نفاق در جامعه می شود.
 
آیت الله نور مفیدی از برگزاری نماز جمعه به عنوان برگزاری مراسم حج تعبیر کرد و افزود: در نماز جمعه مانند برگزاری مناسک حج، شکوه بندگی خدا را به تصویر می کشد و این همان تجمع عبادی و بندگی خدا است که در هیچ دینی حتی ادیان ابراهیمی هم وجود ندارد.
 
امام جمعه گرگان اظهار داشت: یکی از شروط برگزاری نماز جمعه ایستاده خطبه خواندن خطیب است که نشان می دهد که نماز جمعه صرف برگزاری یک مراسم عبادی نیست؛ بلکه باید مسائل اجتماعی، اقتصادی، مسائل روز و دغدغه های اصلی جامعه را نیز شامل شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ائمه جمعه زبان مردم و تبیین کننده سیاست های مصوب نظام هستند و جایگاه عادل و امینی هستند که بین نظام و حکومت نقش زیادی را ایفا می کنند و این جایگاه واقعی ائمه جمعه است که باید مشکلات و مسائل مربوط به مردم را به گوش دولتمردان برسانند. 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که امام جمعه رابط امین بین مردم و نظام است و باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند، خاطرنشان کرد: وظیفه ائمه جمعه فهم و درک درست از قرآن و مفاهیم آن است و اینکه بتوانند این معارف و مفاهیم را درست و منطقی برای مردم تبیین کنند.
 
وی افزود: مسؤولیتی که امروز بر دوش روحانیت است همان مسؤولیتی است که بر دوش پیامبران و انبیای اولی العزم بوده و آن وظیفه سنگین تبلیغ دین است./950/پ202/س
ارسال نظرات