۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵
رییس سازمان کتابخانه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی:

گنجینه کتابخانه آستان قدس رضوی به یکی از مفاخر جهان اسلام تبدیل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان کتابخانه ها و اسناد آستان قدس رضوی از جمع آوری بیش از سه ملیون و 200 هزار جلد کتاب در این سازمان خبر داد.
گنجینه کتابخانه آستان قدس رضوی به یکی از مفاخر جهان اسلام تبدیل خواهد شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد هادی زاهدی، رییس سازمان کتابخانه ها و اسناد آستان قدس رضوی، در مراسم تقدیر از پژوهشگران سازمان اسناد و کتابخانه های آستان قدس رضوی که صبح امروز در تالار بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، گفت: کتابخانه آستان قدس رضوی به جهت انتصاب به حضرت رضا(ع) از گذشته محل رجوع مختلف علما و فرزانگان بوده است.

وی با بیان این که از ابتدای قرن چهارم این کتابخانه تا کنون از جایگاه بالا و شایسته ای برخوردار بوده است، اشاره کرد: امروز تعداد کتاب های خطی آستان قدرس رضوی یکی از گنجینه های(بیش از 80 هزار نسخه) عالم تشیع و اسلام است.

زاهدی افزود: از ابتدای سال 89 بیش از دو هزار و 200 کتاب به مجموعه کتاب های خطی آستان قدس رضوی اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نسخه های خریداری شده خطی نسخه ای مربوط به ابتدای قرن هفتم هجری است که چند کلام اضافه بر نهج البلاغه در آن موجود دارد.

رییس سازمان کتابخانه ها و اسناد آستان قدس رضوی یادآور شد: امروز بیش از سه ملیون و 200 هزار جلد کتاب با همت آستان قدس رضوی در کتابخانه آستان قدس رضوی جمع آوری شده است و این گنیجه باید به زودی به یکی از مفاخر جهان اسلام تبدیل شود.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان کتابخانه ها و اسناد آستان قدس رضوی در حوزه پژوهش تاکنون به موفقیت های پژوهشی گوناگونی دست یافته است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ده نفر از پژوهشگران برتر سازمان کتابخانه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با حضور آیت الله جعفر سبحانی تقدیر شد./968/پ203/ع

ارسال نظرات