۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۰۱۱
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

دشمنان به دنبال جدایی مردم از مرجعیت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مروی در جمع طلاب بناب گفت: دشمن با صرف هزینه های سنگین و نوشتن مقالات مختلف قصد دارد میان مردم و مرجعیت جدایی بیاندازد.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه بناب،‌ بر تدوام پیوند ناگسستنی و عمیق مردم ایران با روحانیت تأکید کرد و گفت: چیزی که دشمنان از آن هراس دارند لباس روحانیت و عمامه است.

حجت الاسلام مروی در خصوص تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین روحانیت و مردم در ایران هشدار داد و گفت: دشمن با صرف هزینه‌های سنگین و نوشتن مقالات مختلف قصد دارد میان مردم و مرجعیت جدایی بیاندازد چون به خوبی می داند عاملی که باعث انقلاب عظیم اسلامی و تحول بزرگ تاریخی در گوشه ای از کره زمین به نام ایران روی داد اعتماد مردم به روحانیت و تبعیت از آنان بود.

وی افزود: دشمن برای توطئه جدایی مردم از مرجعیت و ولایت برنامه ریزی کرده و بسیاری از تحلیلگران آمریکایی نیز اذعان می کنند برای سرنگونی انقلاب اسلامی ایران چاره ای جز جدایی بین مردم و روحانیت ندارند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای امامت و لزوم شناخت شخصیت منحصر به فرد امام زمان‌(عج) گفت: برای شناختن کامل حجت خدا و امام زمان باید ابتدا جایگاه امامت در دین مبین اسلام را بشناسیم و برای تحقق این شناخت باید به سراغ شناخت سیره و احادیث ائمه معصومین برویم که خودشان صاحب مقام و منصب بالای امامت هستند.

حجت الاسلام مروی در ادامه از وجود نازنین امام زمان به عنوان عصاره تمامی خوبی‌ها و فضیلت‌ها و پاکی‌ها نام برد و گفت: همه خصوصیات پیامبران و امامان در شخصیت بی‌نظیر مهدی موعود یکجا جمع شده است.

وی همچنین مهم‌ترین وظیفه شیعیان و منتظران حضرت مهدی را در عصر غیبت انتظار فرج دانست و گفت: انتظار فرج یعنی تعهد مسؤولیت و حرکت برای قیام در برابر جریان‌های منحرف و همچنین زمینه‌سازی ظهور با ایستادگی در برابر بدعت‌ها و ظلم‌ها.

حجت الاسلام مروی در ادامه تصریح کرد: طبق وعده قطعی خداوند بزرگ، حکومت فعلی ظالمان در روی زمین موقتی بوده و اصل حکومت روی زمین در آینده متعلق به صالحان خواهد بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود از امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان مصداق‌های بارز منتظر واقعی در عصر حاضر یاد کرد و گفت: امام راحل عظیم الشان به معنای واقعی لباس انتظار را به تن کرد و با نگاه و باور عمیق و قرآنی به موضوع انتظار‌، انقلابی به پا کرد که ظالمان را به زانو درآورد و مقام معظم رهبری نیز همان راه را ادامه می‌دهد.

گفتنی است، در این مراسم که با شرکت ‌اقشار مختلف مردم همراه بود، مقامات و شخصیت های برجسته استانی و کشوری از جمله حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی نماینده ویژه مقام معظم رهبری و همچنین استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند.

در پایان این مراسم 39 نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر شهرستان بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات