۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۸۳۶
همزمان با میلاد حضرت ولی عصر؛

مراسم اعتکاف و احیای انتظار در مساجد مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری جشن نیمه شعبان، مراسم اعتکاف و احیای انتظار در مساجد استان خبر داد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام رحمت الله رضوی راد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جشن نیمه شعبان، مراسم اعتکاف و احیای انتظار در مناطق مختلف استان خبر داد.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه مهدویت با هدف اشاعه و نشر صحیح ارزش‌های مهدویت و انتظار در جامعه اسلامی در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی راد با بیان این که جشن‌های دهه مهدویت، برنامه معنوی اعتکاف و مراسم احیای شب نیمه شعبان از 14 تا 15 شعبان در مساجد مازندران برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه همه برنامه ریزی‌ها به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم نیمه شعبان در استان فراهم شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که امروز باید فرهنگ اصیل و عمیق مهدویت را در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان نهادینه کنیم، ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ اصیل و تعالی بخش مهدویت تنها با فعالیت‌های محتوایی و غنی‌سازی برنامه‌ها و مراسم های فرهنگی و مذهبی امکان پذیر خواهد بود.

وی با مهم ارزیابی‌کردن برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع مهدویت، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اصیل مهدویت به گونه‌ای تأثیر‌گذار برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

وی، اندبشه انتظار و مهدویت را یکی از اصول اصیل اسلامی دانست و با بیان این که برخی‌ها با حمایت‌های دشمنان در تلاش هستند این اندیشه متعالی را تضعیف کنند،گفت: ترویج خرافه، بدعت و عرفان‌های دروغین در جهت کمرنگ‌کردن اندیشه مهدویت صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام رضوی راد در ادامه سخنان خود با تأکید براین که آشنایی جامعه با اندیشه های انتظار ضعیف است، بیان داشت: باید در گام نخست اطلاعات ذهنی عموم جامعه نسبت به مسائل ظهور و مهدویت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که توجه بیشتر تشکل های دینی به مسأله مهم مهدویت، تصریح کرد: امروز تشکل های دینی باید در برنامه های دینی و فرهنگی بیشتر به مقوله مهم مهدویت و انتظار توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی برنامه های این اداره کل در این ایام ادامه داد: همایش دهه مهدویت در سطح مساجد و حسینیه های استان، برگزاری مراسم اعتکاف انتظار در مسجد کاظم بیک شهرستان بابل با حضور مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران، دعای کمیل و ندبه با سخنرانی حجج الاسلام آقا تهرانی، نقویان، عالی و سالک برگزار می شود.

حجت الاسلام رضوی راد در ادامه سخنان خود از چاپ و توزیع 25 هزار پوستر و بروشور ویژه ایام نیمه شعبان در مازندران خبر داد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویژه دانش آموزان هسته های فرهنگی و نخبگان جوان با موضوع مهدویت، برگزاری مسابقه کتابخوانی دانش آموزان شرکت کننده در طرح اوقات فراغت، اهدای جوایز به اسامی مهدی و نرگس، برگزاری مسابقات فرهنگی به شیوه های مختلف و اهدای جوایز، برگزاری جشن ویژه نیمه شعبان در بین دانش آموزان از اقدامات دیگر این اداره کل در این ایام است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به اقدامات صورت گرفته در بخش دارالقرآن این اداره در ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: برگزاری گفتمان قرآنی با موضوع حضرت مهدی (عج)، قرآن ناطق ویژه معلمان و مدیران مؤسسات و مراکز و خانه های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن در شب میلاد، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه دانش آموزان پیش دبستانی از سوی مؤسسات و مراکز قرآنی، برگزاری مسابقه مقاله نویسی در موضوعات، قرآن و عصر انتظار، جلوه های جهاد اقتصادی در قرآن همچنین دیدار مدیران و مربیان مراکز و مؤسسات و خانه های قرآن با علما، اجرای برنامه ختم قرآن و صلوات برای سلامتی امام زمان‌(عج)، برگزاری برنامه دعا و قرآن بخوانید و هدیه بگیرید در شب میلاد ویژه دانش آموزان پیش دبستانی، برگزاری مسابقه همخوانی و تواشیح و ابتهال در سطح شهرستان ها از جمله مهم ترین برنامه های دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ایام نیمه شعبان است./950/پ202/س
ارسال نظرات