۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۲۵۳
امام جمعه مراغه:

وضعیت فرهنگی مراغه با وجود فعالیت حوزه علمیه ارتقا یافته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: وضعیت فرهنگی شهرستان مراغه با فعالیت طلاب و روحانیان مدارس علوم دینی این شهر رنگ و بوی معنوی و دینی به خود گرفته و شاهد حضور بیش از پیش مردم در محافل مذهبی هستیم.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه برادران این شهر اظهار داشت: خوشبختانه توسعه مدارس علوم دینی این شهر با بازخورد مثبت فرهنگی همراه بوده است.

وی گفت: وضعیت فرهنگی شهرستان مراغه با فعالیت طلاب و روحانیان مدارس علوم دینی این شهر رنگ و بوی معنوی و دینی به خود گرفته و شاهد حضور بیش از پیش مردم در محافل مذهبی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: حوزه علمیه مراغه تا سال 1377 تعطیل بود و هیچ طلبه‌ای در این شهر تحصیل نمی کرد که با موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم از میان برادران و خواهران اقدام به پذیرش برای تحصیل در حوزه مراغه کرد.

وی افزود: ابتدا هیچ مکانی برای استقرار طلاب وجود نداشت، زیرا مدارس علمیه به صورت مخروبه در آمده بود، ازاین رو مدرسه علمیه امیرالمومنین‌(ع) برای بازسازی آماده شد و با همکاری مردم و خیرین بعد از 9 ماه فاز اول آن به اتمام رسید.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام زاده که بسیار کوچک و مخروبه بود، توسعه داده شد و در سه طبقه به نام مدرسه فاطمه‌الزهرا (س) برای خواهران آماده شد و همچنین مدرسه قدیمی ملامعزالدین به نام مدرسه امام حسن مجتبی (ع) تغییر نام پیدا کرد و بعد از تجدید بنا برای آقایان طلاب آماده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به امکانات موجود در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) گفت: این حوزه دارای 55 حجره و 7 مدرس است و هم‌اکنون با بیش از 400 طلبه در سطح استان کم ‌نظیر است.

وی گفت: بیش از 100 طلبه خواهر نیز در حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) در 7 پایه مشغول به تحصیل هستند که این حوزه دارای کتابخانه‌ای مجهز است و حتی از شهرستان‌های مختلف کشور طلبه پذیرش کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مساله مهاجرت طلاب و روحانیان مستعد و نخبه استان به دیگر شهرهای حوزوی دیگر از جمله قم و مشهد اظهار داشت: کمبود روحانی و مبلغ یکی از مهم‌ترین مسائل جاری دینی در استان محسوب می شود که حوزه های علمیه برای رفع این معضل مسؤول هستند.

وی با تاکید بر فراهم کردن بسترهای لازم برای تحصیل طلاب علوم دینی در سطوح عالی حوزه در داخل استان ادامه داد: جذب اساتید برجسته و توسعه مدارس علمیه عامل مهمی در بازیابی جایگاه آذربایجان و تبریز در حوزه علوم دینی است که زمانی "دارالعلم" خوانده می شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام حسن زاده، حجت الاسلام دوستی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه مراغه معرفی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات