۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۸۳۳
آیت الله نورمفیدی:

قدرت نظامی ایران اسلامی تهدیدی جدی برای قدرت های استکباری دنیا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت نظامی ایران اسلامی تهدیدی جدی برای قدرت های استکباری دنیا و نشانه ای از صلح برای کشورهای دوست و همسایه است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های  عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم(ص) شش در کشور، هدف از برنامه موشکی ایران اسلامی در این رزمایش بزرگ را نشان دادن قدرت نظامی ایران و جنبه دفاعی دانست و گفت: موشک ها تنها دریچه کوچکی از قدرت نظامی ایران بود و نیروها و موشک ها همه ساخت جمهوری اسلامی ایران است و تنها گوشه ای از کار ارتشیان و نیروهای سپاه ایران بود. 

وی با اشاره به این که از این انبارهای زیرزمینی موشک در سراسر کشور وجود دارد و این نشان از پیشرفت نظامی ایران دارد و این مسأله اصلا تصادفی نیست، افزود: دشمن وقتی این قدرت نظامی ایران را دید، نتوانست ترس خود را از این مسأله کتمان کند، به همین دلیل موضوع ایران هراسی را مطرح و اعلام کرد که پیشرفت نظامی ایران، نه تنها برای منطقه، بلکه برای فرا منطقه ای و حتی اروپا خطرناک است.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد: این موشک ها، بیشترین برد آن دو هزار کیلومتر است در صورتی که جوانان ایرانی می توانند با تکیه بر توانمندی های داخلی موشک هایی با بردهای چهار تا پنج هزار کیلومتر هم بسازند، اما اکنون نیازی به این مسأله نداریم.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این موشک ها از سوی دیگر نیز پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه بخصوص در بحرین، امارات و کویت و سایر کشورها و همچنین اسرائیل را مورد هدف قرار داده است، اما ما نمی خواهیم به این کشورها، تجاوز کنیم.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: دشمنان نظام اگر بخواهد کوچک ترین تعرضی علیه کشورمان انجام دهند بدون شک، اولین ضربه را ما محکم تر به آنان خواهیم زد.

وی با بیان این که دشمن باید بداند که دوران توطئه و جاسوسی به پایان رسیده و نمی تواند با توطئه افکنی های خود در کشور به نتیجه برسد، گفت: امروز بدون شک قدرت نخست منطقه ای است و کشورهای اسلامی و مسلمان همسایه بدانند که ما دوست و برادر آنها هستیم، اما پایگاه های نظامی آمریکا در این کشورها را نشان کرده ایم.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر مشکلی در کشور است، مردم نباید، مأیوس شوند، یادآور شد: ایران اسلامی هر روز جلوتر می رود ما نیز برنامه داریم تا دشمن را مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی سر جای خود بنشانیم، که نمونه آن، ساقط کردن هواپیماهای بدون سرنشین در دریا بود و امروز نیز لاشه هواپیما را نیز در اختیار داریم.

آیت الله نورمفیدی، با گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت: مسأله صنعت و معدن به مانند کشاورزی، بسیار مهم و با اهمیت است و مسؤولان مربوطه و مدیران کشور، باید برای این مسأله برنامه ریزی کنند تا بتوانیم از سرمایه های داخلی کشور، به بهترین شکل استفاده کنیم.
 
خطیب جمعه گرگان افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر برنامه شود تا صنعت کشور، وارد بازارهای جهانی شود و توان رقابت، با رقبای دیگر در بازارهای جهانی را داشته باشد.
 
وی در بخش دیگری با اشاره به فرا رسیدن هفته مالیات گفت: در همه کشورها، هزینه های جاری برعهده مالیات است و درست نیست که در ایران، هزینه های جاری، بردوش منابع و ثروت ها از قبیل نفت و گاز و منابع باشد.
 
به گفته وی، مسؤولان باید در این زمینه درست عمل کنند و به مردم آگاهی دهند تا مردم بدانند مالیات هایی که پرداخت می کنند، برای کشور هزینه می شود.

وی همچنین سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و امام سجاد (ع) را تبریک گفت و افزود: ماه شعبان در پیش بودن ماه بندگی را به ما گوشزد می کند و ما باید، خود را برای ورود به ماه خدا، آماده کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین، سالروز شهادت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد را تسلیت گفت و با اشاره به فرا رسیدن 12 تیر، سالروز حادثه هواپیمای مسافربری از سوی ناوگان آمریکایی در خلیج فارس، اظهار داشت: در این حمله که 298 نفر از هموطنان به شهادت رسیدند، لکه ننگ بزرگی، همانند، توطئه های دیگر، آمریکا، در پرونده آمریکا به ثبت رسیده و هیچگاه از ذهن ها پاک نخواهد شد.

وی همچنین، با اشاره به فرا رسیدن سالروز بزرگداشت علامه امینی، یاد و خاطره این عالم زحمتکش در جمع آوری کتاب «الغدیر» برای اثبات امامت امیرالمومنین (ع) را گرامیداشت.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول، با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه از سخنان گوهربار امیرالمومنین (ع) گفت: در این خطبه آن حضرت خصوصیات حضرت محمد (ص) را بیان نمودند که اشاره دارند، پیامبر (ص) به دنیا و زرق و برق آن، اعتنائی نداشتند و دنیا در نظر ایشان، خیلی کوچک بود.

وی خاطرنشان کرد: البته این خصوصیات، متعلق به همه انبیای الهی بوده و خدا این شرط را برای همه آنان، قرار داده بود./950/پ201/س
ارسال نظرات