۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۷۵۳
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

حیثیت و آبروی افراد باید در جامعه حفظ شود

خبرگزای رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: آبرو و حیثیت افراد در نظام اسلامی محترم است و کسی حق ندارد این حیثیت را در جامعه از بین ببرد
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان قضایی کشور، ابراز داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در واقع توجه دادن به یک دستور عام دینی بوده که گاهی از روی غفلت و گاهی هم به دلیل بی مبالاتی به آن توجه نمی شد.

وی با اشاره به مبانی اسلامی ابراز داشت: تا زمانی که جرم کسی ثابت نشده فردی حق ندارد آن را در بین افکار عمومی و جامعه پخش کند، حتی در جایی که جرمی ثابت می شود در موارد خاص است که می شود آن را تشهیر و علنی کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: تا جرم در دادگاه و محاکم قضایی ثابت نشده است کسی حق ندارد که به عنوان مجرم کسی را معرفی کند و وقتی هم جرم ثابت می شود در جای خاص است که می شود آن را عمومی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: این فرمایشی است که اسلام هم بر آن تاکید ویژه و خاص دارد و متاسفانه مشاهده می شود که گاهی احکام اسلامی مورد غفلت قرار می گیرد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم بیان داشت: برخی از افراد به دلیل اینکه از بعضی دیگر ناراحت می شوند و یا بنا به دلایل دیگر قبل از اینکه جرم اثبات شود، اقدام به انتشار و پخش آن در جامعه می کنند که این با مبانی دینی و اسلامی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: بیانات مقام معظم رهبری هشدار به این امور بود که آبروی یک مسلمان محترم است و کسی حق ندارد حیثیت دیگران را در بین جامعه ببرد و باید حیثیت و آبروی افراد در جامعه اسلامی حفظ شود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات