۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۷۱۰
رییس حوزه هنری خراسان رضوی:

سوگواره لحظه‌های عاشورایی محملی برای هنرمندان متعهد کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری خراسان رضوی سوگواره لحظه‌های عاشورایی را محملی برای هنرمندان متعهد کشور دانست و گفت: این سوگواره فرصتی را برای هنرمندان متعهد و متدین فراهم می‌کند تا درباره عاشورا به عنوان یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام، به خلق آثار هنری بپردازند.
سوگواره لحظه هاي عاشورايي


به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی سیدجواد رفائی، رییس حوزه هنری خراسان رضوی، با اشاره به این که سوگواره لحظه های عاشورایی در گذر زمان به لحاظ کمی و کیفی رشد فوق العاده ای داشته است افزود:گرچه این سوگواره ظرفیت آن را دارد که به جایگاه بسیار برجسته ای دست یابد که رسیدن به آن جایگاه متعالی حمایت و کمک همه نهادهای فرهنگی و هنر یکشور را می طلبد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در رهنمودهایشان، برای حوزه های علمیه به خصوص طلاب جوان، رسالت های تازه ای مثل حضور در عرصه هنر را تعریف می کنند اظهار داشت:رهبری از طلبه ها می خواهند که برای عرصه هنر کشور، محتوای ارزشی و فاخر تولید کنند تا این محتواهای غنی در اختیار هنرمندان قرار گرفته و بر اساس آن آثار هنری خلق شود.

وی با تاکید بر این که طلبه ها علاوه بر تسلط بر محتوای هنر باید به لحاظ تکنیکی نیز خود را ارتقا دهند تصریح کرد:اگر طلبه ها به لحاظ محتوایی و تکنیکی در جایگاه مناسبی قرار داشته باشند می توان شاهد خلق آثار فاخر و درخشان بر اساس مبانی دین اسلام توسط آنها بود.
رفائی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز طلبه ها در زمینه هنر فعالیت های مثبتی دارند که البته این حضور باید پررنگ تر شود.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی هم چنین از سریال مختارنامه به عنوان اثری شایسته در عرصه هنرهای عاشورایی نام برد و افزود: داوود میرباقری یکی از فیلم سازان موفق کشور ما زمینه ساخت آثار مذهبی و تاریخی است که در ساخت آثارش علاوه بر پای بندی به تاریخ اسلام،جذابیت های داستانی را نیز رعایت می کند.

وی با بیان این که مختار یکی از شخصیت های مظلوم و مهجور تاریخ اسلام است گفت: در حالی که او یکی ار شخصیت های مثبت تاریخ اسلام و مورد تایید ائمه اطهار است اما در تاریخ که اغلب توسط مخالفان اهل بیت نوشته شده، مختار شخصیتی منفی است که حتی این نگاه منفی گاهی به شیعیان نیز نفوذ کرده است.

رفائی ادامه داد: سریال مختارنامه مظلومیت و مهجوریت مختار در تاریخ را از بین برد و به دفاع از او پرداخت و به اعتقاد من این نوع نگاه نسبت به مختار در تاریخ خواهد ماند.
رییس حوزه هنری خراسان رضوی روایت تاریخی میرباقری از مختار را ستود و یادآور شد: کارگردان مختارنامه موفق شد تا حد زیادی به ترسیم چهره واقعی مختار در تاریخ و نقشی که او ایفا کرد، بپردازد.

‌یادآوری می شود سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه تیرماه جاری در مشهد برگزار می شود./930/د103/ع

ارسال نظرات