۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۶۸۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از اعضای شورای فرهنگ عمومی ورزقان و طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان همزمان با عید مبعث از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اسماعیلی، امام جمعه ورزقان در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهر در این نشست با اشاره به شاخص های نقد سازنده در جامعه گفت: انتقاد از عملکرد افراد یا سازمانها باید سازنده بوده و با هدف پیشرفت در امور انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت در عرصه فرهنگ مهمترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی است افزود: تحقق اهداف این شورا منوط به نهادینه شدن بیش از پیش نظم اجتماعی و فرهنگ ارزش مدار است.

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین بر لزوم هماهنگی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی و مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تاکید کرد.

نکوداشت مفاخر فرهنگی شهرستان ورزقان، اجرای طرح مهارتهای زندگی با محوریت رعایت حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از طریق آموزش و پرورش ورزقان و بررسی مسائل پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با آن، از اهم مسائل مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است، در پایان این نشست همچنین از اعضای شورای فرهنگ عمومی ورزقان تجلیل شد.

«پرنده مبعث» در تبریز رونمایی می‌شود

بدیع‌ترین اثر هنری قرآنی با عنوان «پرنده مبعث»برای اولین بار در جهان اسلام توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی رونمایی می‌شود.

«پرنده مبعث» عنوان اثر نوینی است که با تلفیقی از طراحی، تصویرسازی و نقاشی و خوشنویسی ابداع گردیده که توسط سبحان مهرداد محمدپور برای اولین بار در جهان اسلام ارائه می‌شود.

اثر «پرنده مبعث» اولین اثر هنری پرنده نما با کتابت طویل در جهان است که طی سه ماه ترسیم شده است.

کتابت نقاشی خط این اثر از چند بخش شامل «ختم صلوات»، «فرج حضرت قائم»، «همه اسماء الهی» و اسم اعظم چندین ذکر دیگر و بیش از 2000 ذکر الله برای اولین بار در نوع خود در قالب یک اثر بدیع و جذاب تشکیل شده است.

آیین رونمایی از این اثر هنری روز چهار شنبه 8 تیرماه راس ساعت 16 با حضور علاقمندان و هنرشناسان در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

دشمنان به دنبال تضعیف ولایت و رهبری هستند

سرهنگ اسماعیل سعیدی، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در مراسم معارفه فرمانده جدید حوزه بسیج اصناف خاتم الانبیا ء تبریز، اظهار داشت: درکنار تبیین دیدگاه های رهبری باید فرصت های لازم برای عملی شدن این دیدگاهها با برنامه ریزی صحیح آماده شود و در این خصوص بسیجیان نقش مهمهی را برعهده دارند.

وی با اشاره به فضای کنونی بازار و هجمه های دشمنان جهت تضعیف فرهنگ و روحیه ارزشمند ملت ایران، افزود: بازاریان و اصناف تبریز همانطوری که در تجهیز و پشتیبانی یگانهای رزمی با برنامه ریزی صحیح نقش مهمی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، امروز باید با همت و حرکت اعتقادی و ولایتمداری در ایجاد بستر مناسب جهت تقویت باورها و ارزش های اسلامی و سالم نگهداشتن فضای بازار تلاش کنند.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات مجید جوادی کیا تقدیر و مرتضی آهنگر به عنوان فرمانده جدید حوزه بسیج اصناف خاتم الانبیاء تبریز معرفی شد.

کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی رایگان عضو می پذیرند

کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از عید بزرگ مبعث تا ولادت سه گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت رایگان عضو می پذیرند.

عضویت در کتابخانه های عمومی استان از روز چهارشنبه هشتم تا 16 تیر به صورت رایگان صورت می گیرد، همچنین عضویت در کتابخانه مرکزی تبریز نیز با 50 درصد تخفیف خواهد بود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این اداره کل به نشانی www.Tabrizpl.ir و صفحه عضویت رایگان مراجعه کنند./935/پ202/ع

ارسال نظرات