۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۶۷۴

طرح نشاط معنوی در بیش از 160 امامزاده شاخص گیلان و مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ طرح نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در بیش از 160 امامزاده شاخص و بقعه متبرکه استان‌های گیلان و مازندران آغاز شد.
طرح نشاط معنوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری در رشت، حجت الاسلام سیدکاظم میر حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین دوره طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه سراسر کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۸۹ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح نشاط معنوی کرده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: این طرح که ویژه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است از پنجم تیر ماه ۹۰ به مدت دوماه در گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در 131 بقعه گیلان اظهار داشت و گفت: ۱۸ درصد از کل طرح نشاط معنوی کشور در استان گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام میر حسینی اشکوری اعلام کرد: دوره های آموزشی قرآن کریم، احکام، رشته های مختلف هنری، صنایع دستی، زبان، آموزش کامپیوتر، تقویتی دروس و ورزشی از برنامه های طرح نشاط معنوی است.

وی با اشاره به برگزاری 200 جلسه آموزش قرآن کریم در بقاع متبرکه در جریان برگزاری طرح نشاط معنوی، خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن و اهل بیت، اردوهای زیارتی و سیاحتی، حلقه های معرفت و مشاوره خانواده از دیگر برنامه های طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه گیلان است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به شرکت بیش از چهار هزار نفر نوجوان و جوان در طرح نشاط معنوی سال گذشته اوقاف گیلان اشاره و ابراز امیدواری کرد: امسال بیش از هفت هزار نفر در برنامه های دینی و فرهنگی بقاع متبرکه گیلان شرکت می کنند.

طرح نشاط معنوی در 35 امامزاده شاخص مازندران برگزار می‌شود

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با بیان این که این طرح برنامه‌ای کشوری است که بر اساس ابلاغیه ملی در امامزاده‌های شاخص برگزار می‌شود، گفت: طرح نشاط معنوی طبق دستورالعمل می بایست در 24 امامزاده شاخص مازندران برگزار ‌شود که این اداره کل این پایگاهها را به 35 رسانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امامزاده ها و اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و خاطر نشان کرد: در فصل تابستان از فضای اماکن متبرکه در جهت ترویج باروهای دینی نسل جوان جامعه استفاده خواهد شد.

وی اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی را بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان، ایفای نقش فعال در جهت قطب فرهنگی بقاع متبرکه، تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان با استفاده از فضای معنوی امامزادگان ترویج اندیشه های نورانی حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری و تبلیغ و ترویج فعالیت های فرهنگی و آموزشی امامزادگان و بقاع متبرکه دانست.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به آغاز این طرح از دوشنبه این هفته در مناطق مختلف استان آغاز شده است، گفت: در این طرح از توان علمی و تبلیغی 70 روحانی اعزامی از قم و برخی مبلغان بومی به منظور برگزاری کلاس های قرآنی، اخلاق، ورزشی، هنری و اردویی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای تبدیل اماکن متبرکه به اماکن فرهنگی افزود: کلاس های طرح نشاط معنوی نیز در راستای تحقق بخشیدن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در امامزاده ها اجرایی می شود و نقش سازنده‌ای در به‌کارگیری فرامین و دستورات قرآنی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که مدت دوره طرح در دو بازه زمانی است، گفت: دوره اول از تاریخ پنجم تیر تا پنجم مرداد و دوره دوم نیز از پنجم مرداد تا پنجم شهریور خواهد بود.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: مخاطبین این طرح دانش آموزان دختر و پسر از 8- 16 سال در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است و کلاس ها بصورت تفکیک شده برگزار خواهد شد./950/پ203/ع

ارسال نظرات