۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۵۴۹
عضو خبرگان رهبری:

دشمن درصدد نفوذ به محافل حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: استکبار جهانی درصدد سوء استفاده از موقعیت روحانیت در میان آحاد مردم است و با راهکارهای بسیار پیچیده به دنبال تخریب چهره روحانیان است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب و روحانیان مراغه اظهار داشت: استکبار جهانی درصدد سوء استفاده از موقعیت روحانیت در میان آحاد مردم است و با راهکارهای بسیار پیچیده به دنبال تخریب چهره روحانیان است.

وی با بیان این‌که دشمن درصدد نفوذ به حوزه های علمیه و محافل حوزوی است، گفت: روحانیت نه تنها باید خود نسبت به توطئه های مختلف دشمنان آگاه باشد، بلکه رسالت خطیری روشنگری و بصیرت بخشی را بر عهده دارد.

امام جمعه مراغه با اشاره به تلاش دشمنان در انحراف خط اصیل ولایت فقیه تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال ترویج همان تفکرات التقاطی است که چند دهه گذشته به فکر آن بوده است، اما امروز نظام سلطه تفکرات سکولاریستی خود را در رنگ و لعاب جدید به مردم ایران عرضه می‌کند، غافل از این‌که ولایت، نگهبان دین و نظام دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه 60 از سال هایی پر از غم و اندوه برای ملت ایران بود، چراکه دشمنان تعدادی از یاران اصیل انقلاب اسلامی را با شعار حقوق بشر ترور کرد.

وی با تاکید بر این‌که واقعه هفتم تیر نتیجه نفوذ عوامل وابسته به غرب مانند بنی صدر به داخل نظام اسلامی بود، تصریح کرد: این حادثه ضربه بزرگی به انقلاب اسلامی و مردم ولایت مدار ایران وارد کرد، باید دانست که ترور نافرجام رهبر انقلاب در مسجد ابوذر و عدم حضور ایشان در جلسه فردای آن روز، یکی از الطاف خفیه الهی بوده است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که شهرستان مراغه به یکی از مراکز آموزش علوم دینی در شمال غرب تبدیل شده است، اظهار داشت: شهرستان مراغه با دارا‌بودن سه حوزه علمیه برادران و خواهران یکی از قطب‌های علوم حوزوی در شمال غرب و آذربایجان شرقی محسوب می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات