۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۴۳۱
آیت الله نورمفیدی:

رهبر معظم انقلاب تنها شخصی است که توانایی رهبری نظام را دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، حضرت آیت الله خامنه ای را شایسته ترین فرد برای رهبری جامعه اسلامی دانست و گفت: ایشان در طول بیش از بیست سال مدیریت خود بر نظام نشان دادند که پس از امام راحل تنها شخصی هستند که می توانند این انقلاب الهی را به دست امام زمان(عج) برسانند.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان، با اشاره به فرا رسیدن 27 رجب، سالروز بعثت رسول مکرم اسلام‌(ص) گفت: این روز، مهم‌ترین روز تاریخ بشریت از ابتدای خلقت تا‌کنون بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که همه ما باید کاری کنیم، تا در آخرت از شفاعت پیامبر(ص) و ائمه(ع)‌ بهره‌مند شویم و بی شک بدون شفاعت به جایی نمی رسیم، افزود: هر چند ما نمی توانیم، کارهایی که رسول خدا و ائمه اطهار (ع) انجام داده اند، را انجام دهیم، حداقل می توانیم، اراده کنیم که راه آنها را ادامه دهیم.
 
وی تصریح کرد: خداوند در میان امتی که امی بودند، فردی از بین خودشان برگزید که سواد خواندن و نوشتن نداشت و این خود نیز یکی از معجزات پیامبر‌(ص) بود که توانست در هر شرایطی برای هر فرد با ویژگی های خاص خودش، آیاتی که از سوی خداوند نازل می شد را برایشان تلاوت کند.
 
امام جمعه گرگان با بیان این که یکی از وظایف پیامبر‌(ص) بعد از تلاوت قرآن، تعلیم‌دادن آن و نیز تزکیه مردم بوده است، گفت: پیامبر‌ اکرم(ص) توانست خار و خاشاک و موانع را از انسان‌ها کنار بزند و آنها را به سوی حق دعوت کند.
 
آیت الله نورمفیدی، خارج کردن بشر از خانه ظلمانی و مادیت و دعوت به سوی حق را مهم ترین هدف عالی پیامبران اعلام کرد و ادامه داد: این بزرگواران در طول دوران عمر با برکت خود همواره در این مسیر متحمل مشکلات فراوانی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 25 رجب، سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) گفت: حوادثی که بعد از دوران خلافت بین امت اسلامی پیدا شده بود، متأسفانه امت اسلامی را به یک سویی کشاند که بر خلاف اهداف رسول خدا بود. 

امام جمعه گرگان یادآور شد: در آن زمانی یک جریان انحرافی از سوی بنی امیه و بنی عباس، در برابر اهل بیت مکرم رسول خدا ایستاد و خاندان پیامبر (ص) نیز در برابر این جریان ایستاد و امتیاز تشیع این است که به پیروی از خاندان پیامبر‌(ص) در برابر جریان انحرافی ایستادگی می کنند.

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: هر کس در جریان انحرافی قرار بگیرد، شیعه نیست و باید یک شیعه به روش، سیره و عصمت و طهارت ائمه(ع) رسیده باشد.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل، بهشتی مظلوم بود، مظلوم زیست و مظلومانه از دنیا رفت و به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: قوه قضائیه از قوای سه گانه ای بود که امام به آن خیلی اهمیت می دادند و شخصی را که شایسته ترین، با شخصیت ترین و مدیر و مدبر و عالمی وارسته بود، در راس این قوه انتخاب کردند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در زمینه اهمیت این قوه گفت: مال، جان، آبرو و حیثیت هر فرد و کل جامعه در اختیار قوه قضائیه است و این مسأله بسیار مهم و با اهمیت است.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به سالروز ترور مقام معظم رهبری، در ششم تیر به دست منافقین کوردل اشاره کرد و گفت: در این روز، منافقین از خدا بی خبر و کوردل به ایشان سوء قصد در مسجد ابوذر کردند که واقعا نمی دیدند که حضرت آیت الله خامنه ای سید اولاد پیغمبر (ص) است و در خانه خدا، قصد سوء قصد به جان ایشان را داشتند.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: خداوند نخواست این اتفاق رخ دهد و دشمنان به اهداف شوم خود برسند و مشیت الهی این بود که ایشان بمانند و بعد از رحلت امام، برای نظام و انقلاب این کشور، تلاش کنند و کشتی این انقلاب را به سر منزل اصلی خود برساند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، فردی‌ مدبر هستند که نشان دادند، بهترین و شایسته ترین فرد بعد از رحلت امام بودند که کشتی انقلاب را حفظ کنند تا این کشتی به سلامت به دست امام زمان (عج) برسد./950/پ201/س
ارسال نظرات