۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۳۷۱
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه:

حفظ عزتمندی تشیع در درگیری با وهابیان نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه حفظ عزتمندی تشیع را از مهم‌ترین بایسته‌های عمره‌گزاران دانست و تاکید کرد: حفظ عزتمندی تشیع در این نیست که با وهابی‌ها درگیر شویم.
حجت الاسلام نواب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نواب، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، روز پنچ شنبه در همایش عمره‌گزاران حوزه علمیه که با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست ججاج ایرانی برگزار شد، به تبیین بایدهای سفر معنوی عمره پرداخت.

وی با بیان اینکه برای سفر معنوی عمره باید آمادگی لازم را ایجاد کرد، گفت: آمادگی روحی از مهم‌ترین وظایف عمره‌گزاران است، اگر روح انسان در سفر عمره همراه نباشد هیچ فایده نخواهد داشت.

این استاد حوزه اخلاص داشتن را وظیفه دیگر عمره‌گزاران دانست و گفت: آفت عمل ترک اخلاص است و عمره گزاران باید در این سفر برای پرواز کردن، وابستگی‌ها را کنار بگذارند و از افراد حلالیت بطلند و با روح و جانی پاک عازم سرزمین وحی شوند.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، ادای حق مؤمن را وظیفه دیگر عمره گزار دانست و افزود: ورع، حلم و حسن صحبت و معاشرت از دیگر ویژگی هایی است که عمره‌گزاران باید نسبت به آن ملتزم و متعهد باشند.

وی طهارت مال را از دیگر بایدهای افراد عمره‌گزار دانست و با اشاره به روایاتی در این خصوص گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که عمره‌گزاران باید به آن توجه کنند، آمادگی معرفتی است و این مهم را باید در خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام نواب حفظ عزتمندی تشیع را از دیگر اصول ضروری برای عمره گزاران دانست و تاکید کرد: عزتمندی تشیع در درگیر شدن با وهابی‌ها نیست، حفظ عزتمندی تشیع در این است که منش و روشی که ائمه(ع) داشتند را حفظ و به توصیه‌های آنها عمل کنیم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ما نباید آنها را حساس کنیم البته این موضوع به این معنا نیست که دست از عقاید خودمان برداریم.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه شناخت تاریخ اسلام را از بایسته‌های ضروری دیگر برای عمره‌گزاران عنوان و اماکن مختلف شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره را برای طلاب و روحانیان تشریح کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات