۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۹۸۲
آیت الله نورمفیدی:

تبلیغ نوین در دستور کار مبلغان دینی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، تبلیغ دین را نیازمند ابزارهای مناسب تبلیغی دانست و گفت: امروز دیگر، تبلیغات به شکل و شیوه سنتی جوابگو نیست و باید تبلیغ نوین در دستور کار مبلغان دینی ما قرار گیرد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به آغاز هفته جهاد کشاورزی، گفت: کشاورزی مسأله ای مهم در هر کشوری است که باید توجه خاص و ویژه ای به آن شود.

وی با اشاره به این که اگر می خواهیم کشاورزی ما پایدار بماند، باید توجه ویژه و خاصی به این مواد اولیه شود و از آنان، حفظ و نگهداری کنیم، افزود: متأسفانه مصرف بی رویه در آب باعث شده تا علاوه بر مسأله خشکسالی در استان، از بحث کمبود آب نیز دچار مشکلات عدیده شویم.

امام جمعه گرگان در ادامه گفت: مصرف بی رویه از منابع طبیعی، نیز باعث می شود تا زمین های زراعی و کشاورزی نیز از بین برود و این نیز در کاهش تولیدات کشاورزی تأثیر دارد که باید جلوی تخریب بی رویه عرصه های و مزارع گرفته شود.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: همین مسأله سبب شده تا کشاورزی ما چه در داخل و چه خارج گشور، از بین برود و کارگران ما بیکار و بیچاره شوند و از سوی دیگر در کشورهای دیگر، مانند چین بازارهای جهانی را دست خود گرفته بطوری که امروز مشاهده می شود، سیر، بادام و حتی سایر محصولات کشاورزی، این کشور، وارد بازارهای ما شده است.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که کشاورزی ما افزون بر تامین نیازهای داخلی و رسیدن به مساله خودکفایی، بازارهای جهانی را به دست بگیریم و وارد عرصه رقابت با کشورهای دیگر شویم.

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن، سالروز شهادت حضرت زینب (س) گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، کربلا نبود، راه امام حسین(ع) ادامه پیدا نمی کرد و استقامت و پایداری جهادگران عاشورا، درصفحات تاریخ به مرور زمان از بین می رفت.
 
آیت الله نورمفیدی، با اشاره به این که آن حضرت از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است، افزود: اعتقاد دارم که ایشان از برخی شهدای کربلا نیز بزرگتر بودند و عزت و عظمت بالایی داشتند که در همین راستا، مدیحه سرایان و نوحه خوانان و دستجات سینه زنی و عزاداری در مراسم آن حضرت باید این بزرگی و عزت آن بانوی بزرگوار را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر چمران گفت: این شهید بزرگوار از مردان ارزشمند در جهاد و استقامت و مبارزه چه در لبنان و چه در بعد از انقلاب در دوران جنگ بود.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: چمران از مردان مبارز، خالصانه و مخلصانه در همه صحنه های انقلاب همراه و همپای امام بود و این مرد بزرگ، چیزی را مد نظر نداشت.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فرا رسیدن، هفته قوه قضائیه گفت: این قوه از جمله قوای بسیار مهم در کشور است، زیرا اگر قضات در این قوا، به درستی کار کنند، باعث خوشحالی و رضایت مردم می شوند و اگر درست کار نکنند، باعث ناراحتی جامعه خواهند شد.
 
آیت الله نورمفیدی گفت: زبان قاضی بسیار مهم است که بین دو آتش است، یکی از این آتش ها، زر و دیگری زور است که اگر بخواهد به سمت پول برود، دچار آتش زر و اگر دنبال قدرت برود دچارآتش زور می شود و بسیار ارزشمند است که یک قضای با قلم خود بتواند، بهترین کار را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز در دنیائی که حتی از یک روستا کوچک‌تر شده و با یک دکمه می توان آن سوی دنیا، را دید، مسأله تبلیغات خیلی مهم است و باید به سمت تبلیغات، روز دنیا برویم، زیرا امروز دیگر، تبلیغات به شکل و شیوه سنتی جوابگو نیست.
 
امام جمعه گرگان در ادامه این خطبه با اشاره به فرا رسیدن، هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: در این خصوص، هر چه تذکر داده شود، کم است، زیرا آب یک ماده حیاتی و نعمت بسیار ارزشمندی نسب به سایر نعمت های خداوند است.

خطیب جمعه گرگان یادآور شد: باید همه در صرفه جویی از این نعمت خداوند، سعی و تلاش کنیم، زیرا امروز زمین های شمال گلستان، در حال خشک شدن است و این زمین ها به علت مصرف بی رویه آب، به سمت خشکسالی و شوری می رود.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود به اقدام اخیر وزارت اطلاعات در مقابله با اپوزسیون نیز گفت:  عوامل اطلاعاتی موساد و سازمان سیا، «محمدرضا مدحی» را به فکر خود ربودند و از او استفاده کردند، اما نیروهای اطلاعاتی ما توانستند در میان راه از او استفاده کنند، به گونه‌ای که وی در جلسات خانم کلینتون و مشاور رییس جمهور آمریکا حضور می یافت و بعد که کارش را انجام داد، وارد کشور شد.

به گفته آیت الله نورمفیدی، این مسأله سبب شد تا امروز همه نیروهای موساد و سازمان سیا دچار سر درگمی شوند و دیگر هیچ یک به دیگری اعتماد نداشته باشند، به گونه‌ای که آنان فکر می کنند، نوری زاد و مخملباف و سایر افرادی که در آمریکا هستند، از عوامل ایران محسوب می‌شوند.
 
خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به خطبه 108 نهج البلاغه، از سخنان گوهر بار امیر مؤمنان‌(ع) گفت: براساس این خطبه، دنیا در چشم پیامبر‌(ص) بسیار کوچک بود و دنیا اصلا توجه پیامبر‌(ص) را جلب نمی کرد؛ اما این مسأله باعث نشد تا حضرت محمد‌(ص) دنیا را خراب کند.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: پیامبر‌(ص) مردم را به راه راست هدایت می‌کرد و ما باید امروز سعی کنیم تا دنیا چشم ما را پر نکند و ما نیز دلمان را به دنیا مشغول نکنیم./950/پ201/س
ارسال نظرات