۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۱۰۵
امام جمعه موقت مشهد:

امام خمینی در جریان‌شناسی فکری کم‌نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد امام خمینی را عارفی موقعیت شناس و شایسته جایگاه رهبری دانست و گفت: ایشان در این شاخصه نیز همچون سایر وی‍ژگی ها جزو نوادر و نوابغ بود.
امام خميني
حجت الاسلام علی اصغر حسینی، امام جمعه موقت مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهدبا اشاره به خیزش‌های مردمی در منطقه تصریح کرد: امام خمینی(ره) از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی بشارت دادند که به برکت آگاهی و حرکت الهی مردم که در اثر راهنمایی روحانیت و مرجعیت حاصل شده است، بیداری اسلامی آغاز شده و در آینده نه چندان دور فراگیر خواهد شد.

حجت الاسلام علی اصغر حسینی گفت: امروز ملاحظه می‌کنیم مشیت الهی برتحقق این بشارت تعلق یافته و این خیزش‌ها و شعارها و خواسته‌های مردم الهی، ناشی از توجه به خدا، گریز از ظالمان و مبارزه با ستم و بیداد است.

رییس شعبه 28 دادگستری دیوان عالی کشور در مشهد با اشاره به خصوصیات بارز امام خمینی(ره) اظهار داشت: در این میان جریان شناسی به موقع ایشان بسیار برجسته و قابل توجه است و امام راحل در این شاخصه نیز همچون سایر وی‍ژگی‌ها جزء نوادر و نوابغ بود.
 
وی، امام خمینی(ره) را عارفی موقعیت‌شناس و شایسته جایگاه رهبری دانست و گفت: شیوه برخورد ایشان در برخورد با جریان‌های انحرافی همان دستور اسلام است که با در نظر گرفتن شرایط و مصالح کشور سعی می‌کردند امکان رشد و نفوذ آن جریان را بگیرند. بعضا مشاهده می شود افرادی در جامعه بدون توجه به این مصالح، انتظار برخورد تند دارد.
 
امام جمعه موقت مشهد افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب همان سیره امام و اسلام را در پیش گرفته‌اند اما برخی که از عمق جریانات بی‌خبر هستند ممکن است رفتار رهبری را برنتابند در حالی که با شناختی که از ایشان به عنوان مولا و مقتدا داریم یقین داریم که بهترین وجه ممکن را در برابر مسائل مختلف اختیار می‌کنند./930/ت302/س
ارسال نظرات