۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۰۴۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

خیزش امت اسلام محصول اندیشه و تفکر جهانی امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره)، ایران اسلامی را الگوی کشورهای مختلف ارزیابی کرد و گفت: با وجود تمام کارشکنی های دشمنان و غرب، جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای بیشماری را به دست آورده است.
1/ آيت الله حسيني بوشهري آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) در عصر ما از شخصیت های کم نظیر تاریخ معاصر است.

وی گفت: امام راحل هم در ابعاد اخلاقی و معنوی پیشتاز بودند و هم در بعد علمی از جایگاه و موقعیت خاصی برخودار بودند و هم از نظر سیاسی و مدیریت اجتماعی شخصیتی کم نظیر داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این جامعیت در کمتر فردی پیدا می شود، ابراز داشت: امام خمینی(ره) به کوچک ترین مسائل اخلافی در زندگی فردی و اجتماعی پایبند بودند و دقت ایشان در مسائل مربوط به امور بیت المال زبانزد خاص و عام است.

وی با بیان اینکه امام انسانی شجاع، خدا ترس و تکلیف مدار بودند، تصریح کرد: ما در فرازها و فرودهای قبل از انقلاب و بعد از آن شاهد تدابیر ایشان در خصوص مقابله با جریان های مختلف بوده ایم.

امام جمعه قم تصریح کرد: ایشان دقیق تر و بهتر از دیگران مسائل را رصد، با مسائل انحرافی برخورد می کردند و تصمیم گیری قاطعی در این گونه مسائل داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: ما دراین مدت شجاعت و قاطعیت را از امام راحل عظیم الشان آموخته ایم؛ ایشان هرکجا روزنه ای از کج روی و انحراف مشاهده کردند، تحمل نکردند و موقعی که فضا آماده می شد بدون تامل ورود پیدا کرده و مسائل را حل و فصل و با جریان های انحرافی برخورد می کردند.

وی تاکید کرد مساله پایان جنگ اگر تصمیم ایشان نبود، معلوم نبود مساله به کجا می انجامید و امام با رشادت و ارتباطی که مردم با ایشان داشتند در این مساله ورود کردند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیام امام(ره) تنها برای مردم ایران نبود، خیزش امت اسلام را نشات گرفته از اندیشه جهانی امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب، مساله فلسطین، قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در دنیا از موج بیداری اسلامی شاهد هستیم، ناشی از نفس گرم امام و نقش انقلاب اسلامی بوده است که باید به زوایای مختلف آن توجه و ابعاد آن را تحلیل و واکاوی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: خوشبختانه با وجود همه تحریم ها و کارشکنی های دشمنان و غرب، ایران اسلامی در بعد علمی و در عرصه های مختلف پیشرفت های شگرفی را بدست آورده و این کشور در مقایسه با سایر کشورها از رشد علمی چشمگیری برخوردار است.

امام جمعه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به الگوی سایر کشورها تبدیل شده است، گفت: دشمنان داخلی در مقابل اراده ملت ها راه به جایی نخواهند برد و ان شاء الله این موج بیداری کشورهای مختلف را نیز دربرخواهد گرفت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات