۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۹۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شیوه مقابله امام با جریان های انحرافی باید تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر تبیین نحوه و چگونگی برخورد امام راحل با جریان های انحرافی گفت: تمامی جریان های انحرافی همچون منافقین و ملی مذهبی ها با تدابیر هوشمندانه امام راحل جمع و به حاشیه رانده شدند.
حجت الاسلام والمسلمين موحدي کرماني حجت الاسلام والمسلمين موحدي کرماني


حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی با اشاره به شیوه امام راحل در برخورد با جریان های انحرافی گفت: در زمان امام نوع مسائل انحرافی قبل از انقلاب، مسائل انحرافی مرتبط با شخص شاه بود که نوکر آمریکا بود و هر چه آنها می گفتند عمل می کرد و عملا کشور ما از خود هیچ چیزی نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شیوه ای که امام خمینی(ره) برای مقابله با رژیم شاه عمل کردند این بود که انگشت گذاشتند روی ریشه فساد و برای اصلاح گسترده به ریشه توجه می کردند.

وی بیان داشت: این رویکرد امام خمینی(ره) و توجه دادن به ریشه های فساد به قدری مؤثر بود که بعد از مدتی کوتاه در چند تظاهرات، مرگ بر شاه در کشور طنین انداز و همه گیر شد و شاه خود به این نتیجه رسید که ماندنی نیست و باید بساط خود را جمع کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی تاکید کرد: افرادی که می خواهند راجع به امام صحبت کنند روی این مساله باید بسیار حساس باشند و نحوه مقابله امام با جریان های انحرافی را برای مردم تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام(ره) برای مقابله با جریان های انحرافی، اسلام خواهی را در مردم زنده کردند، به مردم اعتماد داشتند، بر مقوله وحدت حول محور ولایت فقیه تاکید می کردند و تمام این جریان ها از جمله مجاهدین خلق، ملی مذهبی ها و نهضت آزادی با تدابیر هوشمندانه امام راحل و با حضور گسترده مردم و وحدت کلمه جمع شد و به حاشیه رانده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود نقش امام خمینی(ره) را در بیداری اسلامی و ملت های آزاده جهان بسیار پررنگ توصیف و تاکید کرد: امام راحل همواره سخن و کلام اسلام را بیان و مردم را روشن می کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مخاطب فرمایشات امام تنها ایرانی ها نبودند، بلکه مسلمانان در کشورهای مختلف و مستضعفان جهان نیز مخاطب سخنان ایشان بودند.

وی گفت: امام خمینی(ره)به ملت های آزاده جهان توجه می دادند که قیام کنید و خود را از ذلت و اسارت حکومت های ظالم نجات دهید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موج و خیزش اسلامی که امروز کشورهای مختلف را فرا گرفته، به برکت انقلاب اسلامی و نقش امام راحل است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی گفت: ان شاءلله ملت های بپا خاسته در سایه توکل به خدا و صبر و استقامت به پیروزی نهایی نائل خواهند شد و هیمنه استبکار جهانی درهم شکسته خواهد شد. /924/ت301/ج

ارسال نظرات