۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۸۲۵
آیت الله نمازی:

امام خمینی در مقابله با بدعت ها و منکرهای بزرگ هیچ گاه تردید نمی کردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، با تبیین شخصیت امام راحل، جریان شناسی و آینده نگری را از مهم ترین شاخصه های ایشان دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملهم من عندالله بودند و در مقام بیان معارف الهی و اسلامی و به ویژه مقابله با بدعت ها و منکرهای بزرگ هیچ گاه در خود تردیدی نمی دیدند.
1/ آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و این ایام را به تمامی وفاداران به نظام اسلامی و ملت شریف و متعهد ایران تسلیت گفت.

وی با اشاره به شخصیت بی نظیر امام راحل گفت: شناسایی و معرفی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام(ره) کار بسیار دشواری است، امام یک شخصیت ناشناخته ای است که شاید در قرن های آینده بشود به عظمت ایشان پی برد.

آیت الله نمازی اضافه کرد: امام ضمن اینکه یک فقیه تمام عیار، حکیم، عارف و متخلق به اخلاق فاضله بودند، صفای نفس و شجاعت بی نظیر داشتند و نسبت به دین خدا سراپا احساس مسؤولیت می کردند.

امام هرکجا منکری می دیدند در برابر آن می ایستادند

وی بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقام بیان معارف الهی و اسلامی و به ویژه مقابله با بدعت ها و منکرهای بزرگ هیچ گاه در خود تردیدی نمی دیدند و هرکجا و هرگاه منکری را می دیدند در برابر آن می ایستاندند هرچند که از طرف حکام، سلاطین و قدرتمندان بود.

آیت الله نمازی با تاکید بر اینکه امام یک رابطه ناشناخته و مافوق فهم ما با خدای سبحان داشتند، افزود: راز و نیازها و خلوت های ایشان و معرفتی که نسبت به اهل بیت(ع) داشتند از تصور ما خارج است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینها هر کدام سر فصلی است که باید ساعت ها نشست و درباره آن بحث کرد و نمی توان در این مجال به بررسی و تحلیل همه این ابعاد پرداخت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فقیهی تمام عیار بودند، تاکید کرد: با توجه به خصوصیات برجسته امام راحل که با خدای سبحان داشتند و شجاعتی که در دفاع از دین و تعصب به احکام الهی و نفوذ و سازش ناپذیر بودند، در اموری که مربوط به دین خدا بود با تمام وجود چه برای اثبات آن و چه برای نفی منکرات گام برمی داشتند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به نهضت 15 خرداد، ابراز داشت: نهضت و رحلت امام در یک ماه واقع شده است، قیام ایشان در 15 خرداد 42 بوده و ارتحال ایشان نیز در چهاردهم خردادماه سال 68 اتفاق افتاده است.

امام راحل مُلهم من عندالله بودند

آیت الله نمازی با اشاره به نقش امام راحل در بیداری ملت های آزاده، تاکید کرد: امام ملهم من عندالله بودند، افق زمان و آینده را می دیدند، برای ایشان روشن بود که این قیام سرآغاز قیام سایر ملت ها و منشا تولید نهضت ها در سایر کشورهای اسلامی و حتی اروپایی خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز می بیینم تحرکاتی که در کشورهای عربی و آفریقایی به وقوع پیوسته، نشانه از از تحقق دوراندیشی و آینده نگری امام راحل است.

وی با اشاره به کشیده شدن موج بیداری به کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و فرانسه، بیان کرد: هرچند سرآغاز قیام ها در اروپا به خاطر مسائل اقتصادی است، اما آرام آرام این خواسته ها به خواسته های ارزشی تبدیل خواهد شد.

آیت الله نمازی رهبران اروپایی را فاقد صلاحیت بر مردم معرفی و تاکید کرد: اینها صلاحیت رهبری و مدیریت ندارند، مردم هم در تدوام به این نتیجه می رسند که هیچ یک از رهبران سیاسی اروپایی و غیر اروپایی صلاحیت حاکمیت بر مردم را ندارند و تنها مکتبی که می تواند عدالت را در جامعه احیا کند نظام مبتنی بر معارف اسلامی و آموزه های دینی است.

خاطره ای از امام در خصوص مجاهدین خلق

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ژرف نگری حضرت روح الله، تاکید کرد: امام یک تیز بینی و فراست های خاصی نسبت به شناخت گروه ها، افراد و احزاب داشتند.

وی با بیان خاطره ای از جریان شناسی امام خمینی(ره) اضافه کرد: در سال هایی که ایشان در نجف بودند، ما هم توفیق درک حضورشان را داشتیم، در آن زمان (در سال های 46 و 47) گروه منافقین خلق در ایران چهره مقدس و انقلابی داشتند عده ای از اینها در زندان بودند و عده ای حافظ قرآن و نهج البلاغه بودند.

وی بیان کرد: بعضی از بزرگان از ایران به نجف آمدند تا تاییدیه ای برای مجاهدین خلق از امام بگیرند، اما امام(ره) موافقت نکردند و می دیدند که اینها در آینده نزدیک از صراط مستقیم منحرف خواهند شد و این افراد نتوانستند از امام کلمه ای مبنی بر تایید اینها بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بعدا هم ملاحظه کردیم که در اینها انحراف بوجود آمد و عده ای در برابر انقلاب ایستادند و تا امروز هم منافقان در دنیا دارند علیه نظام مقدس اسلامی فعالیت می کنند.

آیت الله نمازی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هیچ گاه به احزاب اعتماد نمی کردند، افزود: وقتی حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد، با اینکه در راس آن شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و آقای هاشمی رفسنجانی بودند، اما وقتی رفتند خدمت امام و می خواستند از ایشان تاییدیه ای بگیرند ایشان گفتند من حزب را نمی توانم تاییید کنم چراکه آینده آن مشخص نیست، اما شماها را تایید می کنم، اما به عنوان حزب نه.

نماینده ولی فقیه در کاشان اضافه کرد: همچنین سایر گروه ها و احزاب، امام ولو بنا به دلایل و مصالحی به برخی از آنها میدان و مسؤولیت دادند، اما اینها در ادامه راه با انقلاب، امام و خط زاویه پیدا کردند و خود بخود نیز طرد و به حاشیه رانده شدند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات