۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۷۷۶

حوزه علمیه امام صادق‌ اهر توسعه می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر از توسعه فضای آموزشی حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) و راه اندازی نخستین حوزه علمیه خواهران این شهر خبر داد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح توسعه حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهر آغاز شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: هم اکنون این مرکز آموزش علوم اسلامی با زیربنایی بیش از 1500 مترمربع فعالیت می کند که با اتمام طرح توسعه فضای آموزشی و اداری تا بیش از دو هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

امام جمعه اهر با بیان این‌که 75 طلبه در شش پایه تحصیلی در حوزه علمیه امام صادق(ع) مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در صورت بهره‌برداری از طرح توسعه این مرکز قادر به پذیرش بیش از 150 طلبه خواهیم بود.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه از فراهم شدن مقدمات لازم برای راه اندازی نخستین حوزه علمیه خواهران اهر خبر داد و گفت: هم اکنون در حال دریافت مجوز برای تأسیس حوزه علمیه خواهران از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور هستیم.

وی با بیان این‌که پذیرش طلبه خواهر از سال تحصیلی 91 آغاز خواهد شد، ادامه داد: زمینی برای احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان اهر پیش‌‌بینی‌شده تا پایان سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تاریخ فقهی و حوزوی این شهرستان اظهار داشت: با وجود پیشینه تاریخی و درخشان اهر، به خصوص مسجد جامع، حوزه علمیه و مقبره عارف بزرگ جهان اسلام شیخ شهاب الدین اهری، هنوز این شهر یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر شناساندن قابلیت‌های فرهنگی و دینی اهر گفت: تاریخ منطقه ارسباران به خصوص حوزه علمیه این شهر کم نظیر است، بایستی تاریخ شفاهی علما و حوزه علمیه تاریخی این منطقه جمع آوری و تدوین شود.

حجت الاسلام حاجی زاده به مقبره شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: این عارف جلیل القدر، استاد شیخ صفی الدین اردبیلی است؛ اما مقبره شاگرد بسیار باشکوه تر از مزار استاد بوده و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات