۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۷۳۴

چند خبر کوتاه تبلیغی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز و برگزاری دوزه نضهت احکام آموزی در شبستر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش توجیهی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور اعضای ستاد و مسؤولان کاروان های حرم امام راحل در سپاه عاشورا برگزار شد.

 محمد اسماعیل سعیدی، جانشین فرماندهی سپاه عاشورا اظهار داشت: 14 خرداد یاد آور تجلی عشق و محبت امت ایران اسلامی بر پیر و مرادی است که آنها را از زیر ستم استکبار جهانی و طاغوت های معاصر رهانید.

وی، 14 خرداد را مظهر ولایت مداری امت ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با توسل به رسانه ها تلاش می کند انقلاب اسلامی ایران را منزوی نشان دهد، در حالی که با حضور عاشقانه امت در صحنه های مختلف سیاسی، عبادی، اقتصادی و فرهنگی نه تنها انقلاب اسلامی منزوی نشده، بلکه همین انقلاب الهام بخش دیگر انقلاب ها و جنش های منطقه خاورمیانه و اروپا بوده است.

سعیدی در ادامه افزود: امسال امت اسلامی با حضور در حرم مطهر امام راحل بار دیگر با امام امت پیمان می بندندکه تا جان در بدن دارند از پاسداری از حریم ولایت، ارزشها، آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی و خون شهدا دست بر نخواهد داشت و با تبعیت محض از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، خلف صالح امام امت نخواهند گذاشت این انقلاب بدست نااهلان و جریانهای انحرافی بیفتد.

برگزاری 2 دوره نهضت احکام آموزی در شبستر

حجت الاسلام علی صفری، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر گفت: 2دوره نهضت احکام آموزی با هدف آشنا سازی بیشتر نوجوانان و جوانان با احکام و آموزه های حیات بخش اسلام، در دبیرستان های پسرانه شهداء و دخترانه بعثت شهر کوزه کنان از توابع شهرستان شبستر برگزار شد.

وی افزود: بر اساس دستور العمل ابلاغی، هر دوره نهضت احکام آموزی مشتمل بر پنج جلسه یک و نیم ساعته و حاوی 8 سرفصل از جمله تقلید، امر به معروف و نهی از منکر و احکام ویژه بانوان(دبیرستانهای دخترانه) می باشد که در آن دانش آموزان با کلیات و فلسفه احکام آشنا می شوند.

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شبستر تصریح کرد: در سال 90،برای شهرستان شبستر 10 دوره نهضت احکام آموزی در نظر گرفته شده که با هماهنگی آموزش و پرورش و مبلّغین منطقه،2 دوره در شش ماهه نخست و 8 دوره نیز در شش ماهه دوم سال جاری در مدارس شهرستان برگزار می شود.

12هزار صندلی مطالعه در مساجد آذربایجان شرقی وجود دارد

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت : 12 هزار صندلی مطالعه در کتابخانه ها و قرائت خانه های مساجد آذربایجان شرقی وجود دارد.

محمد هادی نیا در نشست انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: 238 قرائت خانه و کتابخانه عمومی مسجد در استان وجود دارد که به عموم مردم خدمات ارایه می کند.

وی افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای همگانی کردن کتاب و فرهنگ کتابخوانی 210 کتابخانه باز در مساجد راه اندازی کرده که انواع کتاب های عمومی در آن ها ارایه می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این کتابخانه ها و قرائت خانه ها، 395 کانون فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد شده که هر کدام مجهز به مخزن کتاب با صدها عنوان کتاب در موضوعات مختلف هستند.

طرح تبلیغی روستای تاریخی و توریستی اجرایی می شود

طرح تبلیغی ویژه روستای کندوان جهت ترویج دین و تأمین بخشی از نیازهای مذهبی گردشگران، آماده و تحویل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی شد.

حجت الاسلام رضا مطهری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو با اعلام این خبر گفت: حضور گسترده گردشگران در منطقه تاریخی توریستی کندوان، برنامه ریزی های ویژه ای را برای تأمین نیازهای تبلیغی آنان می طلبد.

وی افزود: بر اساس این طرح یکی از روحانیان آشنا با ظرفیت ها و نیازهای گردشگران در مناسبت های خاص در این روستا استقرار یافته و علاوه بر اقامه نماز جماعت، به عنوان مشاور مذهبی به نیازهای گردشگران پاسخ خواهد گفت.

حجت الاسلام رضا مطهری با اشاره به طرح توسعه کندوان نیز گفت: برنامه پنجم توسعه کشور تصریح می کند که هر طرح عمرانی و اجرایی باید دارای پیوست فرهنگی باشد و این طرح در قالب این امر آماده شده است./935/د101/س
ارسال نظرات