۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۵۷۳
امام جمعه گرگان:

امام راحل تفکرات التقاطی را به زباله‌دان تاریخ فرستاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اسلام در مهجوریت کامل به سر می برد، افزود: امام راحل با رهبری نهضت عظیم اسلامی، احکام اسلامی را که سال ها تنها در کتاب ها مانده بود به متن زندگی انسان ها آورد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار‌کبیر انقلاب ایران، امام خمینی(ره) را احیا‌گر اسلام ناب در قرن حاضر دانست و گفت: امام راحل حق بزرگی بر گردن اسلام و همه ملت‌های جهان دارد.

وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اسلام در مهجوریت کامل به سر می‌برد، افزود: امام راحل با رهبری نهضت عظیم اسلامی، احکام اسلامی را که سال‌ها تنها در کتاب‌ها مانده بود به متن زندگی انسان‌ها آورد.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که مسلمانان در دوره‌ای تنها به جنبه فردی اسلام نگاه می‌کردند، گفت: در دوره‌ای روشنفکران و متفکران از دین تنها به عنوان افیون و مخدر یاد می‌کردند و آن را برای انسان‌ها مضر می دانستند که امام راحل با رهبری انقلاب اسلامی توانستند این تفکر را از صحنه خارج کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در دورانی برخی روشنفکران غرب زده با تفکرات انحرافی خود به تبلیغ اسلام مورد نظر غربی ها می پرداختند، افزود: اما در آن مقطع برخی شخصیت های تأثیرگذار انقلاب همچون شهید مطهری و شهید بهشتی با تبیین صحیح اندیشه های ناب اسلامی در برابر اندیشه های التقاطی گروه های منحرف ایستادگی کردند و اجازه تحریف مبانی اسلامی را به گروه های انحرافی ندادند.

آیت الله نورمفیدی، امام خمینی(ره) را مرجع تقلیدی بزرگ، دین شناسی وارسته و عابد معرفی کرد و با بیان این که این شخصیت کم نظیر هیچ گاه عبادت و بندگی خداوند متعال ترک نمی کرد، ادامه داد: ایشان در کمال زهد و سادگی یک نهضت عظیم اسلامی را با همراهی روحانیت و اقشار مختلف مردم رهبری کردند و آن را به پیروزی رساندند.

وی، امام راحل را احیاگر دین پیامبر اسلام(ص) و امیر مؤمنان(ع) دانست و خاطرنشان کرد: حرکت بنیانگذار کبیر انقلاب در مسیر پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین بود و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

نماینده ولی فقیه درگلستان در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز ولایت حضرت فاطمه(س) وروز مادر به جایگاه زن درنظام اسلامی اشاره کرد وبا بیان این که جایگاه زن درغرب هر روز تنزل می یابد، گفت: امروز زن در کشورهای غربی تنها به کلایی برای خرید و فروش تبدیل شده است.

امام جمعه گرگان با بیان این که سخنانی که غربی‌ها در خصوص‌ رعایت‌نکردن حقوق زن درایران اسلامی مطرح می کنند سخنانی گزاف است، گفت: امروز بانوان در جامعه اسلامی از کرامت و ارزش وجودی خاصی برخوردار هستند و حضور زنان در عرصه های مختلف نشان دهنده این توجه خاص است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که رفتاری که امروز در دنیای غرب با زن انجام می شود از عصر جاهلیت نیز بدتراست، ادامه داد: تنها دینی که به خوبی به دفاع از حقوق زنان پرداخته، دین اسلام است و ما باید این مسأله را بسط و گسترش دهیم.

وی با بیان این که اسلام طبیعی ترین، منطقی ترین و سالم‌ترین دینی است که به نفع زنان و بانوان صحبت کرده است، خاطرنشان کرد: امروز در غرب خانواده معنائی ندارد، در صورتی که اساس هر جامعه ای خانواده است و اسلام نیز در زمینه خانواده و مسائل مربوط به آن اهمیت زیادی قائل شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی زنان درجامعه اسلامی به کرامت وجودی خود در دین مبین اسلام توجه نمی کنند و همه توجه آنها به رفتار غرب با زن است، گفت: بانوان جامعه اسلامی باید بدانند؛ حجاب در جامعه اسلامی برای زنان محدودیت نیست، بلکه مصنونیت است و حجاب می تواند یک زن را از بسیاری مسائل حفظ کند و چه بسا امروز زنان محجبه ای در جامعه در مدارج بالایی قرار دارند.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری ازسخنان خود به دستگیری یک گروه از جاسوسان آمریکایی از سوی وزارت اطلاعات اشاره کرد وبا بیان این که این جاسوسان با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیرشد، گفت: نیروهای آمریکائی، قصد داشتند این افراد و جاسوس های خود را در مراکز حساس بگذارند و اطلاعات مربوط به این مراکز را به راحتی در اختیار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به سخنان و خطبه‌های امیر مؤمنان‌(ع) در نهج البلاغه گفت: کسانی که در این دنیا، اهل طاعت و اطاعت خداوند باشند، در آن دنیا در جوار خداوند در بهشت زندگی می کنند و کسانی که اهل دنیا باشند و طاعتی غیر خدا را داشته باشند، بدون شک دچار عذاب الهی و در آتش جهنم گرفتار می شوند./950/پ201/س
ارسال نظرات