۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۵۶۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نماز جمعه مانور شکوه اسلام و ملت‌های مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، با اشاره به اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: نماز جمعه مانور شکوه اسلام و مسلمانان است و همه تلاش‌ها باید در جهت تقویت این پایگاه مهم عبادی خلاصه شود.
آيت الله نور مفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، شب گذشته در هجدهمین گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان در گرگان گفت: نماز جمعه نباید تضعیف شود، باید به آن اهمیت داد و همه تلاش کنیم تا شکوه آن افزایش یابد.

وی افزود: نماز جمعه از عبادت های بسیار مهم و از تکالیف اسلامی است که نباید محصور و محدود در یک چیز باشد.

یت الله نورمفیدی، با اشاره به دو ویژگی عبادی و سیاسی نماز جمعه خاطرنشان کرد: یک بعد نماز جمعه عبودیت در برابر حق تعالی است و بعد دیگر آن نیز جنبه سیاسی است که همان خطبه های نماز جمعه است.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: یکی از دلایلی که در گذشته نماز جمعه برپا نمی شد، حکومت های جور بود و تنها در دوره صفویه ما شاهد برپایی نماز جمعه در اصفهان بوده ایم.

آیت الله نورمفیدی، یکی از ویژگی های نماز جمعه را تجلی وحدت و همدلی دانست و تاکید کرد: در نماز جمعه دو بعد مذهبی و سیاسی اسلام تجلی می یابد و کسانی که دل های شان نسبت به حقایق اسلامی نرم نیست، از آن تاثیر می پذیرند.

وی، با اشاره به انتصاب ائمه جمعه از سوی حاکم اسلامی ادامه داد: نماز جمعه مربوط به گروه و بخش خاصی نیست، نماز جمعه متعلق به رهبری است و همان گونه که رهبر متعلق به همه مردم است، امام جمعه نیز متعلق به همه است.

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: ممکن است امام جمعه دارای تفکر و افکار و اندیشه هایی برای خود باشد، اما حق ندارد در یک قالب قرار بگیرد و وقتی در این سمت قرار گرفت باید رنگ رهبری بگیرد.

وی، داشتن سعه صدر و توجه به حسن ظاهر را بخشی از ویژگی ستادهای نماز جمعه دانست و گفت: اسلام دینی است که ظاهر و باطن آن زیبا است و ستادها باید به بحث زیبایی شناختی و حسن ظاهر توجه کنند.

وی، با بیان این که اسلام برای زن اهمیت بسیاری قائل است و نگاه امام و رهبری بر تکریم مقام زن است، افزود: هم نگاهی که امروز در دنیای غرب به زن می شود، انحراف است و هم نگاهی که برخی سنتی ها به زن دارند، انحراف است و این نگاه متعلق به اسلام نیست.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: این نگاه ها مربوط به تعصباتی است که به پای اسلام نوشته می شود و باعث شده تا دنیای غرب ما را مورد تهمت قرار دهد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به بحث آب افزود: در حال حاضر 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، در حالی که بازده آن مناسب نیست و بخش زیادی از آب ها هدر می رود و از ائمه محترم جمعه می خواهین بیشتر به این مسأله حیاتی بپردازند./950/پ202/س

ارسال نظرات