۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۵۰۲
امام جمعه دامغان:

حوزه علمیه به عنوان منشأ امور فرهنگی باید تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با اشاره به جایگاه حوزه علمیه در جامعه گفت: حوزه علمیه به عنوان منشأ امور فرهنگی باید تقویت شود.
امام جمعه دامغان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام ترابی، امام حمعه دامغان، صبح امروز در مراسم افتتاحیه بزرگ ترین مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا‌ شهر دامغان، با اشاره به جایگاه زائر، اظهار داشت: احترام به زائر احترام به خود امام است معصوم(ع) می فرماید‌«هر کس زائر ما را زیارت کند مانند این است که ما را زیارت کرده است.»
 
وی ادامه داد: از این رو خدمت رسانی به زائر هم کاری ارزشمند و بسیار مقدس است که این شناخت و معرفت از جایگاه زیارت و زائر، دنیا و آخرت انسان را تامین می کند.

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به قدمت حوزه علمیه دامغان که به 400 سال پیش باز می گردد، تصریح کرد: در این محیط فرهنگی و حوزوی علما و بزرگان بسیاری پرورش یافته اند که اکثرا در سنگر امامت جمعه در کشور مشغول خدمت هستند.

وی با بیان این‌که کار فرهنگی ریشه در حوزه دارد، تأکید کرد: از این رو حوزه باید تقویت شود؛ زیرا با تحقق این امر همه کارهای فرهنگی تقویت خواهد شد.

امام جمعه دامغان با اشاره به افتتاح مجتمع فرهنگی هنری امام رضا، ابراز داشت: این مسأله ضرورتی بود که باید محقق می‌شد زیرا بیشترین زائران امام رضا از این مسیر عبور می‌کننند./930/پ202/س

ارسال نظرات