۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۴۴۳
در قم؛

گردهمایی دانش‌پژوهان آموزش نیمه حضوری موسسه امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین گردهمایی اساتید و دانش پژوهان آموزش نیمه حضوری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز چهارم خرداد ماه در قم برگزار شد.
عكس آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین گردهمایی اساتید و دانش پژوهان آموزش نیمه حضوری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز چهارم خرداد ماه همراه با معرفی طلاب ممتاز سال تحصیلی گذشته در قم برگزار شد.

در این مراسم؛ سید عبدالحسین میرخلیلی، مدیرآموزش نیمه حضوری موسسه امام خمینی(ره) به تشریح برنامه های این واحد پرداخت و گفت: بهرمندی از استادان به صورت حضوری و تلفنی، تسهیل در رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت طلاب برخی از ویژگی های آموزش نیمه حضوری است.

وی با بیان این که برخلاف گمان عده ای، طلاب نیمه حضوری از توانمندی های بالای علمی بهرمند هستند، ابراز داشت: یشتر افرادی که در آموزش نیمه حضوری شرکت کرده اند نیازی به مدرک ندارند و به محتوا و امکانات علمی توجه دارند،حتی امسال یکی از طلاب ممتاز کارشناسی ارشد موسسه از دانش پژوهان نیمه حضوری بوده است.

در ادامه این برنامه دکتر خواص، قائم مقام معاونت آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بیان تاریخچه موسسه گفت: درسال 51 در قالب موسسه در راه حق معاونت آموزشی راه اندازی شد و بعد موسسه امام محمد باقر(ع) نیز در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس شد و در نهایت در سال 74 در قالب موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی فعالیت ها ادامه یافت.

وی با اشاره به این که بیش از دو هزار و دویست طلبه در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در بیش از هجده رشته مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: با مطالعه و نیاز سنجی جامعه و شرایط و مقتضیات زمان رشته های این موسسه راه اندازی می شود.

قائم مقام معاونت آموزش از آمادگی این معاونت جهت راه اندازی فقه تخصصی مانند تربیت فقه ادیان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی، قائم مقام رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از دیگر سخنرانان گردهمایی؛ بصیرت افزایی، دفاع از حریم ولایت فقیه و شخص رهبری، نشر معارف دینی و معرفی افراد و جریانات منحرف را از رسالت های روحانیان برشمرد.

وی با بیان این که امروز متاستفانه هجمه به اسلام و ولایت فقیه بیشتر شده است و جریان های منحرف با نام اسلام و ولایت به مقابله و تغییر محتوای اسلام می پردازند، ابراز داشت: روحانیان باید به این مساله حساسیت بیشتری خرج دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ارتقای معرفت علمی، دینی و معنوی دانش پژوهان، توانمندی بر نظیریه های دینی را از اهداف راه اندازی آموزش نیمه حضوری معرفی کرد.

در بخش دیگری از این برنامه ابراهیم زاده، کارشناس مسایل سیاسی گفت: سه جریان منحرف اسلام ستیزی، اسلام بدون روحانیت و یا اسلام همراه روحانیتی که از سیاست دور است، همیشه در تاریخ علیه اسلام فعالیت کرده است.

وی تصریح کرد: جریان منحرف امروز که از پیچیده ترین جریان های انحرافی است هر سه جریان فوق را در یک جا جمع کرده است.

گفتنی است، اهدای جوایز و معرفی 21نفر از طلاب ممتاز آموزش نیمه حضوری از دیگر برنامه های پنجمین گردهمایی دانش‌پژوهان آموزش نیمه حضوری موسسه امام خمینی(ره) بود./921/پ202/ص
ارسال نظرات