۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۴۴۱
در آینده نزدیک؛

دو رشته تخصصی جدید در مؤسسه امام خمینی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام معاونت آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم از راه اندازی دو رشته تخصصی جدید فقه تربیتی و فقه ادیان در آینده نزدیک خبر داد.
طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر خواص، قائم مقام معاونت آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چهارم خرداد در پنجمین گردهمایی اساتید و دانش پژوهان آموزش نیمه حضوری این مرکز حوزوی در قم با اشاره به این که رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان مؤسسه به افزایش اطلاع رسانی تذکر دادند، گفت: امروز در امر اطلاع رسانی فعالیت های موسسه تحول ایجاد شده است.

وی در بیان تاریخچه مؤسسه امام خمینی(ره) بیان داشت: این مرکز حوزوی درسال 51 در قالب مؤسسه در راه حق راه اندازی شد و بعد موسسه امام محمد باقر(ع) نیز در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس شد و در نهایت در سال 74 در قالب موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) فعالیت ها ادامه یافت.

قائم مقام معاونت آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) در ادامه با بیان این که بیش از دو هزار و دویست طلبه در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار نفر نیز در این موسسه فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به این که امروز طلاب در بیش از هجده رشته با گرایش های گوناگون مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: رشته های ادیان کلام، دین شناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، عرفان، مدیریت، الهیات و علوم سیاسی برخی از رشته های موسسه است.

خواص با بیان این که با مطالعه و نیاز سنجی جامعه و شرایط و مقتضیات زمان رشته های این موسسه راه اندازی می شود، اظهار داشت: امسال دروس فقه و اصول که یک نقص برای موسسه بود راه اندازی شد که روزانه هزار نفر در این درس ها حضور دارند.

وی از اعلام آمادگی این مؤسسه برای راه اندازی فقه تخصصی مانند فقه تربیتی و فقه ادیان خبر داد و اظهار کرد: در صورتی که مدیران گروه‌ها نیز آمادگی داشته باشند، این رشته‌های تخصصی در این مرکز حوزوی در آینده نزدیک راه اندازی می‌شوند.

گفتنی است؛ پنجمین گردهمایی اساتید و دانش پژوهان آموزش نیمه حضوری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، همراه با تقدیر از طلاب ممتاز امروز چهارم خرداد ماه در سالن همایش‌های این مرکز حوزوی برگزار شد./921/پ202/ص
ارسال نظرات