۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۳۴۸
در سالروز ولادت حضرت زهرا؛

آیین عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه قم در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامی پیامبر(ص) با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب توسط مراجع تقليد در سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز میلاد فرخنده و مسعود حضرت صدیقه طاهره(س) شماری از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بر اساس این گزارش، شماری از طلاب حوزه علمیه قم با حضور در دفاتر حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و همچنین آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند.

این گزارش حاکی است، در این آیین ها که به صورت جداگانه و در دفاتر و بیوت علما برگزار شد، مراجع تقلید با تبریک میلاد با برکت حضرت فاطمه طاهره(س) این بانوی بزرگوار را الگو و اسوه زنان دانستند و بر ضرورت الگوگیری جامعه به ویژه بانوان از زندگی و شخصیت ایشان تاکید کردند.

مراجع تقلید و علما همچنین در این مراسم ها، طلبگی را بهترین شغل عنوان کردند و پوشیدن لباس مقدس روحانیت را افتخاری بزرگ و مسؤولیت آفرین برای حوزویان ارزیابی کردند و از آنها خواستند در انجام این رسالت الهی بیش از پیش مراقب باشند.

رعایت تقوای الهی و ادای درست ماموریت و وظیفه طلبگی از دیگر توصیه های مراجع تقلید و علما به طلابی بود که سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را برای پوشیدن لباس روحانیت انتخاب کرده بودند.

همچنین تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم، همزمان با سالروز ولادت با سعادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا‌(س) به دست حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

در این مراسم که ظهر سه شنبه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار ‌شد، حضرت آیت الله جوادی آملی با تشویق هر چه بیشتر طلاب به پوشیدن لباس مقدس روحانیت گفت: طلابی که به لباس پرافتخار روحانیت ملبس می‌شوند، از عالمان دین، علمای ربانی و مبلغان علوم الهی باشند.

گفتنی است، طلاب حوزه های علمیه برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت باید حداقل اتمام پایه ششم حوزه را دارای و از نظر علمی و اخلاقی مورد تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باشند که مسؤولیت مجوز پوشیدن لباس روحانیت و تایید شرایط این لباس مقدس برعهده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه است.

لازم به ذکر است، همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم جشن و سرور با حضور مراجع تقلید و علما و همچنین در مسجد مقدس جمکران، حرم کریمه اهل بیت(ع)، اماکن متبرکه و مساجد و حسینیه ها برگزار شد و مداحانان و سخنرانان به تبیین مناقب و فضائل آن بانوی بزرگوار پرداختند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات