امام جمعه موقت اهواز:
داشتن اخلاق دینی در کار روابط عمومی ها ضروری است
خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: روابط عمومی ها پیش از داشتن اخلاق حرفه ای باید اخلاق مذهبی و دینی را در برنامه های خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در همایش روابط عمومی های خوزستان اظهار داشت: روابط عمومی پل ارتباطی بین نهادها و مردم می باشند که باید از این ظرفیت استفاده کرده و تلاش مسئولین را به مردم و مشکلات جامعه را به مسئولین منتقل کنند.
حجت الاسلام حسن زاده، در ادامه سخنان خود با بیان این که در روایات وجود حاجب میان مسئولان و مردم نهی شده است عنوان کرد: مردم باید بتوانند با مسئولین در ارتباط باشند و روابط عمومی ها می توانند این شرایط را مهیا سازند.
وی ادامه داد: برخی از مسئولان انتظار دارند که روابط عمومی ها رابطه یک طرفه ای را دنبال و تنها به انعکاس فعالیت های صورت گرفته بپردازند که این امر ناپسندیده می باشد. روابط عمومی در یک شکل ایده آل باید رابطه دو سویه ایجاد کند و مسئولان نیز از این رابطه استقبال کنند چراکه در صورت آگاه بودن از نیاز های و دغدغه های مردم می توانند برنامه ریزی مناسبی را برای خود داشته باشند.
امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی ها باید یک رسالت دینی، مذهبی، اخلاقی و در راستای اهداف جمهوری اسلامی باشد.
علی سلطانی، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، نیز در این مراسم نیز در خصوص روز جهانی مخابرات و نام گذاری آن به نام روز روابط عمومی ها اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی مخابراتی جوامع می توانند به هم نزدیک شوند. حوزه مخابرات یک حوزه سخت افزاری و حوزه ارتباطات یک حوزه نرم افزاری می باشد ولی باید توجه داشت که وقتی از یک تکنولوژی استفاده شود فرهنگ آن نیز در خدمت گرفته می شود از این رو حوزه سخت افزار و نرم افزار در هم تنیده می شوند.
سلطانی، استفاده از اینترنت را یکی دیگر از شاخص های توسعه برشمرد و گفت: میزان دسترسی به فیبر نوری و پهنای باند نیز توسعه سیاسی را در جامعه به دنبال دارد؛ یکی از شاخصه های توسعه کشور میزان توزیع موبایل است که این شاخص در کشور ما رقم 72 درصدی را نشان می دهد.
رسول صالحی ،دبیر همایش روابط عمومی ها، نیز روابط عمومی ها را مهمترین راه برای رسیدن به جهاد اقتصادی دانست و عنوان کرد: بی شک روابط عمومی ها می توانند در این مسیر پیشتاز بوده و در خط مقدم جهاد اقتصادی گام بردارند./9455/پ202/ص
ارسال نظرات