۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۸۹۲
در درس خارج مطرح شد؛

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از چند شغله‌ها

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه چند شغله بودن افراد در کشور عوارض و مشکلات زیادی را به همراه دارد خواستار کنار گذاشتن مسائل جناحی و وسیع تر شدن کار در این مساله شد.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیث اخلاقی در خصوص آداب معاشرت ابراز داشت: از نظر قرآن کریم و آموزه های دینی شخصی محسن و نیکوکار است که چندین کار را انجام دهد.

این مرجع تقلید، دادرسی به نیازمندان و کمک به فقرا و مستضعفان را از جمله این تاکیدات دانست و تصریح کرد: دین مبین اسلام در کوچکترین امور هم برنامه دارد و حتی برای جا دادن به اشخاص در مجالس آیه و روایت داریم که اینها نشانه جامعیت آموزه ها و احکام دین مبین اسلام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یاد آور شد: در صحنه اجتماعی نیز گاهی برخی از افراد ده پست و شغل دارند و در مقابل عده ای هم بیکار هستند، جوانانی هستند که تحصیلات عالیه دارند اما به دلیل اینکه عده ای مشاغل و پست ها را اشغال کرده اند بیکار اند.

این مرجع تقلید گفت: این مساله ناشی از چند چیز می تواند باشد، اینگونه افراد یا می گویند تنها ما لایق هستیم که این مساله حالت تکبر است که از بدترین صفات به شمار می آید و شیطان نیز به همین دلیل از درگاه خدا رانده شد.

وی افزود: منشا دیگر این مساله نیز حرص ، طمع و انحصار طلبی است که می خواهد همه منافع برای خودش باشد که این امر نیز از بدترین رذائل اخلاقی است، منشا سوم این امر نیز تنها به فکر گروه خویش بودن است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: متاسفانه این فرهنگ بد و نا زیبا امروز در جامعه ما وجود دارد و منشا مشکلات زیادی نیز شده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از مشکلات این است که فردی چندین شغل دارد و به دلیل عدم رسیدگی کافی کارها را خراب می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه همه دستورات اسلامی دارای فلسفه و حکمت است یاد آور شد: این دستورات تنها برای روز قیامت نیست بلکه در اجتماع نیز آثار فعلی دارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امیدواریم فکر های ما وسیع تر شود، مسائل جناحی را کنار بگذاریم و به فکر همه جامعه باشیم و به دستورات و تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام عمل کنیم در این صورت خداوند تبارک و تعالی نیز به ما عنایت خواهد کرد./924/پ202/ص
ارسال نظرات