۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۴۸۸۴
نماینده مجلس شورای اسلامی:

بدحجابی حقیقت و شخصیت زن را تخریب می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گرگان‌ در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عفاف و حجاب زمینه ساز تکامل زن است، گفت: بدحجابی حقیقت و شخصیت زن را تخریب کرده، وی را از لحاظ معرفتی و روحی ناقص می‌کند.
حجت الاسلام سيد علي طاهري ، نماينده مردم گرگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید علی طاهری، نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در همایش عفاف و حجاب در گرگان با بیان این که عفاف و حجاب زمینه ساز تکامل زن است، گفت: بدحجابی حقیقت و شخصیت زن را تخریب کرده، وی را از لحاظ معرفتی و روحی ناقص می‌کند.

وی با بیان این که مسأله عفاف و حجاب در دین مبین اسلام ارزش و جایگاه بسیار والایی دارد، افزود: حجاب، زن را با حقیقتش پیوند داده و او را خدایی می‌کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که پوشش و حجاب در حقیقت احترام ویژه به زن است و او را با حقیقتش بیشتر مرتبط می کند، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام ارزش بسیار والایی برای زن قائل است و به همین دلیل برمسأله عفاف وحجاب تأکید ویژه دارد.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که حجاب بانوان درجامعه به یقین عفاف و پاکدامنی را به دنبال دارد، گفت: همان گونه که درآیات وروایات متعددی به آن اشاره شده، حجاب زمینه ساز اصالت بخشی به زنان است.

وی با بیان این که عفاف و حجاب زمینه خدایی شدن انسان را فراهم می‌کند، گفت: زن تا موقعی که در حجاب است، حق است و می تواند با خداوند متعال ارتباط داشته باشد، اما موقعی که از حجاب در آمد و پوششی مناسب نداشت، وجهه حقی خود را از دست داده و وجهه خلقی پیدا می‌کند و ارتباطش با حقیقت خود و عالم هستی کم رنگ می‌شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که ارزش وجودی زن بیش از زیبایی ظاهری و جسمی او است و این ارزش مهم جایگاه زنان را تقویت خواهد کرد، گفت: امروز حفظ عفاف و حجاب از سوی بانوان درجامعه اسلامی یک ضرورت مهم است باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طاهری، حضرت فاطمه(س) را الگوی بارز عفاف و حجاب برای بانوان جامعه معرفی کرد و با بیان این که این بانوی نمونه اسلام همواره به حفظ عفاف وحجاب از سوی زنان تأکید داشتند، گفت: زنان جامعه ما باید در بحث حجاب اسلامی دخت نبی مکرم اسلام را الگو واسوه خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان نظام اسلامی در ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که دشمن با توجه به اهمیت این ارزش در جوامع اسلامی از هیچ کوششی در تضعیف آن دریغ نکرده است، ادامه داد: نقش مهم حجاب و عفاف از دیرباز مورد توجه و هدف تهاجم دشمنان بوده، به گونه‌ای که در اسناد تاریخی نیز این موضوع به گونه ای شفاف موجود است.

نماینده مردم گرگان در مجلس همچنین به وضعیت زنان در دنیای غرب اشاره کرد و با بیان این که امروز یک زن در کشورهای غربی تنها وسیله ای برای رسیدن افراد به قدرت و ثروت تبدیل شده است، افزود: ارزش وجودی یک زن در دنیای غرب پایمال شده و هیچ توجهی به آن نمی شود.

وی به گسترش روزافزون حجاب در کشورهای جهان اشاره کرد و با بیان این که هر روز شاهد افزایش تعداد افراد محجبه در کشورهای غربی هستیم، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده ارزش وجودی حجاب است که رغبت زنان در دنیای غرب به این ارزش الهی بیشتر شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات