۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸
امام جمعه گرگان:

مساجد مهم‌ترین پایگاه‌ مقابله با توطئه‌‌ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان مساجد را مهم ترین پایگاه های مقابله با توطئه های نرم دشمنان معرفی کرد و گفت: باید با انجام فعالیت های دینی و فرهنگی مناسب زمینه جذب نسل جوان در این اماکن معنوی را فراهم کرد.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار مسؤول کانون مساجد استان در گرگان گفت: مساجد در گذشته مرکز بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و غیره بود و ما برای مساجد در حال حاضر نیز نقشی فراتر از انجام صرف فرائض عبادی دینی قائل هستیم.

وی، با بیان این که نقشی که برای مساجد در نظر گرفته شده بالاتر از نقش عبادی است، افزود: پس از مسأله نماز و عبادت مهم‌ترین موضوع فرهنگ، معرفت، دین شناسی و خداشناسی است و اگر معرفت وجود نداشته باشد هیچ عبادتی نمی‌تواند برای انسان راهگشا باشد و نتیجه‌ای هم حاصل نمی‌شود.

امام جمعه گرگان ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی یکی از اولویت‌های اساسی و مهم در مساجد است که نیازمند یک متولی خاصی است که کانون ها در استان توانسته اند تا کنون در این رابطه و با انجام برنامه ها و اقدامات متعدد نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی یادآور شد: کانون های مساجد مسؤولیت سنگین و کار بسیار مهمی را برعهده دارند، مسؤولینی که برای انجام این کارها انتخاب می شوند، باید دین‌شناس و آشنا به کارهای فرهنگی و علمی باشند و تنها در این صورت است که می توان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای توسعه و ارتقای سطح معرفتی و آگاهی جامعه امید بست.

امام جمعه گرگان در خصوص راه‌اندازی کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: راه اندازی کتابخانه‌ها یکی از راه هایی است که می تواند فرهنگ اسلامی را به نسل جوان منتقل کند.

آیت الله نورمفیدی افزود: راه اندازی کتابخانه در کنار مساجد و در یک مکان روحانی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شده است.

وی، با بیان این که باید ذهنیتی که در گذشته در ارتباط با مساجد برای جوانان به وجود آمده رفع شود، گفت: یکی از این راه ها می تواند گسترش فعالیت های ورزشی برای سلامت جسمانی و ارتقای کتابخوانی به عنوان غذای روحی باشد و همه این اقدامات نیازمند فرهنگ سازی است و باید سعی شود تا جوان ها در این محیط ها تربیت شوند.

آیت الله نورمفیدی گفت: کتاب خود ایفا کننده نقش مهم و بزرگی است و در کنار آن متصدی و مسؤولی که در این ارتباط و برای خدمات دهی به مردم انتخاب می شود، باید از قدرت تشخیص بالیی برخوردار باشد و این آگاهی ها باید وجود داشته باشد تا کتابی که در اختیار افراد قرار می گیرد برای آنها مفید باشد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: فردی که مسؤولیت قبول می کند جدا از اینکه باید کتاب شناس باشد، باید انسان شناس قابلی هم باشد تا بتواند نیازهای آنان را به درستی بسنجیم.

وی اضافه کرد: برای کتابخانه هایی که در مساجد راه اندازی می شود باید افرادی هرچند به صورت پاره وقت حضور داشته باشند تا بتوانند مردم را راهنمایی کنند.

آیت الله نورمفیدی، اقدامات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را در این رابطه مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات انجام شده برای تحول در فضای سنتی مساجد بسیار مؤثر بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات