۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۸۳۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مرمت 98 مسجد تاریخی آذربایجان شرقی و انتشار دلنوشته های معتکفان تبریزی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رییس سازمان میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 98 مسجد تاریخی با هزینه 60 میلیون ریال اعتبار در این استان مرمت شدند.

تراب محمدی افزود: از این تعداد مسجد مرمت شده 33 مسجد در استان به بهره برداری رسیده و مومنان در آن نماز اقامه می کنند، البته برخی مساجد مثل مسجد جامع هشترود نیز تبدیل به مصلی شده و مشکل برگزاری مناسب نمازجمعه این شهرستان رفع شده است.

محمدی گفت: مسجد جامع شهرستان شبستر نیز به مصلی تبدیل شده و همچنین مساجد جامع دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی مانند اهر ،میانه و اسکو نیز به مصلی تبدیل می شوند.

وی تاکید کرد: نماسازی مساجد مرمت شده با مصالح سنتی صورت می گیرد و سه مسجد مرمت شده استان دو مسجد در بازار تبریز و مسجد شازده در شهرستان سراب در هفته میراث فرهنگی گشایش می یابد.

دلنوشته‌های معتکفان تبریزی منتشر می‌شود

غلامعلی فتح‌آبادی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز بر ضرروت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اعتکاف تاکید کرد و افزود: انتشار این خاطرات می تواند گامی در جهت فرهنگ سازی برای آیین های مختلف دینی و مذهبی باشد.

وی، با بیان اینکه حضور معنوی معتکفان در مساجد می‌تواند علاوه بر تاثیرات معنوی برای ‌خود آنان در جامعه نیز نشر یابد، گفت: با توجه به حضور معتکفان در مساجد، جمع‌آوری خاطرات، تجارب و دلنوشته‌های آنان می‌تواند در جامعه اثرات مطلوبی به همراه داشته باشد.

فتح آبادی اضافه کرد: ‌این نشریه می‌تواند هر سال در مراسم اعتکاف توزیع شده یا در طول سال در نشریات مختلف فرهنگی شهرداری تبریز انتشار یابد.

تأکید امام جمعه ملکان بر تبعیت عملی از ولایت فقیه

حجت‌الاسلام حافظ زمانی در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه مسؤولیت ولایت امر همان مسؤولیتی است که بر اساس آیه قرآن کریم از خداوند به پیامبر بزرگ اسلام و از آن حضرت به ائمه و سپس به ولی فقیه انتقال داده شده، اظهار داشت: مسئولیت افراد تا زمانی مشروعیت دارد که عقیده و فکر او از خط و خطوط همچنین نظریه ولایت فقیه عدول نکند و در خط رهبری باشد.

حجت الاسلام زمانی همه مسؤولان را به اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری فرا خواند و تصریح کرد: همه مسؤولان موظف به اطاعت بی‌چون و چرا از دستورات و فرامین رهبری هستند و افرادی هم که نخواهند باید در عقیده و مسئولیت خود تجدید نظر کنند.

امام جمعه ملکان ولی فقیه را سرچشمه و نقطه اتکال دانست و خاطرنشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام قوا و مسؤولان گوش به فرمان رهبری عزیز خود بوده و بدون هیچ مشکلی در خط و خطوط ترسیم شده توسط معظم‌له حرکت می‌کنند./935/د103/س
ارسال نظرات