۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۸۲۲

همایش تجلیل از برگزیدگان نخستین المپیاد علمی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از برگزیدگان نخستین المپیاد علمی و ممتازان مدارس علمیه خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.
همايش تجليل از برگزيدگان المپياد علمي حوزه هاي علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی و ممتازان مدارس علمیه خوزستان، صبح امروز، با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان و جمعی کثیری از مدیران و طلاب حوزه های علمیه خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این همایش حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که در سال جهاد اقتصادی تحول خوبی در واحد امتحانات مرکز آموزش حوزه علمیه خوزستان صورت گرفت، ابراز داشت: هدف از این تحول سرعت بخشیدن به کار طلاب حوزه های علمیه خوزستان است.

وی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برای اولین در سطح کشور مصاحبه علمی درس خارج از طلاب حوزه های علمیه خوزستان گرفته می شود و طلابی که مایلند در این مصاحبه شرکت کنند باید خود را به مرکز آموش حوزه علمیه خوزستان معرفی و به شکل ویدیو کنفرانس این مصاحبه برگزار می شود.

در بخش دیگری از این همایش، حجت الاسلام حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که به ادعای بزرگان حوزه علمیه قم، حوزه علمیه خوزستان یکی از موفق ترین حوزه های سطح کشور است، اذعان داشت: شکوفایی حوزه علمیه خوزستان به سبب رهبری ها و رهنمودهای پدرانه زعیم حوزه های علمیه خوزستان، آیت الله موسوی جزایری است.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که شکوفایی تهذیب حوزه های علمیه در دستور کار مدیران حوزه های کشور قرار گیرد، بیان داشت: راهبرد فعالیت ها و جهت گیری های حوزه علمیه خوزستان با زعامت آیت الله موسوی جزایری شکوفایی تهذیب و اخلاق طلاب در مدارس علمیه خوزستان است.

در ادامه این همایش، آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، برگزاری المپیاد علمی ویژه طلاب حوزه های علمیه را امری ضروری دانست و گفت: برگزاری المپیاد علمی ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر کشورسبب تشویق و ترغیب طلاب برای یادگیری بهتر علم و اشتیاق آنان به سوی علم و معرفت می شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: خوشبختانه در این برهه از زمان مشاهده می شود که افراد بی سواد به سمت حوزه و دانشگاه نمی آیند بلکه افرادی تیزهوش، فرهیخته و نخبه برای ورود به حوزه های علمیه شرکت می کنند که جای شکر و سپاس خداوند متعال را دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 118 برگزیدگان المپیاد علمی و ممتازان حوزه های علمیه خوزستان تقدیر بعمل آمد./9461/پ202/ص
ارسال نظرات