۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۶۹۷
استاد حوزه علمیه قم:

بحرین صحنه تلاقی جرایم ضد بشری عربستان و سکوت مجامع بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مهدویت اندیشه‌ای جهانی است، ادامه داد: امروزعربستان در راهی پا گذاشته که صهیونیزم آن را کلید زده است.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي، استاد حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام سید هاشم بطحائی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز فجایعی در بحرین اتفاق می افتد که دل هر مسلمان و انسان آزاده‌ای را به درد می آورد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز عربستان خود را در محاصره قیام‌های مردمی می‌بیند چرا که از شمال با بحرین و در منطقه جنوب با قیام مردم یمن مواجه شده از این رو در صدد است تا بهار کشورهای عربی را به سردی بکشاند.

وی اظهار داشت: امروز عربستان در راهی پا گذاشته که صهیونیزم آن را کلید زده و با خوی قلدری در صدد برآورده کردن خواسته هایش شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه فجایع انسانی و اخلاقی در بحرین قابل تحمل نیست، اظهار داشت: عربستان با اقدامات نسنجیده و اشتباه خود روی اسرائیل را سفید کرد.

وی بیان داشت: آل سعود چگونه نام خادم الحرمین و منش خائن الحرمین خود را در کشتار مسلمانان صاحب حق می‌داند و به کشور مسلمان بحرین حمله ور می شود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه توجیه تعهد به سپر جزیره یک سخن پوچ است، گفت: تعهد کشورهای خلیج فارس تعهدی در مقابل حمله خارجی و مسلحانه است نه در مقابل مردمی که شعارشان سلاح و فریاد است.

وی گفت: سعودی‌ها به یک وحشت دیوانه‌وار دچار شده‌اند و در راه نامیمون خود نه تنها برای مردان و زنان احترامی قائل نیستند بلکه قرآن سوزی و تخریب مساجد را هم به فهرست بلند بالای جرایم خود اضافه کرده‌اند.

این استاد دانشگاه پردیس قم با اشاره به روزه سکوت مجامع بین‌المللی گفت: اگر فردی در ایران کشته شود جنجال‌هایی به راه می‌اندازند که انسان متحیر می شود اما فوج فوج انسان در بحرین به مناطق نامعلوم برده و کشته می‌شوند و کسی اعتراضی نمی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز عربستان سایت آمریکا و اسرائیل است، ادامه داد: این دولت که باید مایه فخر جهان اسلام باشد مورد تنفر شدید مسلمان قرار گرفته است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات