۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸

فراخوان جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش در تبریز خبر داد.
نماز و نيايش
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده، هدف از برگزاری این جشنواره را تلاش برای نشر مفاهیم ارزشی و پرداخت هنری به مسائل دینی و تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان مسلمان عنوان کرد.

وی، معرفی ابعاد گسترده فرهنگی و معنوی نماز و نیایش، شناسایی توانمندی‌های هنرمندان عکاس کشورهای مسلمان دنیا و معرفی آثار شاخص و برتر عکاسی در زمینه نماز و نیایش را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

داننده، موضوعات جشنواره را نماز و نیایش و نقش آن در اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان، نماز و ایثار و شهادت، نماز و جوانان، نماز و زنان و نماز و کودکان و آخرین مهلت ارسال آثار را پایان شهریور ماه 1390 و زمان برگزاری جشنواره را آذرماه همین سال اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نماز و نیایش هستی مخلوق را به خالق پیوند می‌زند، گفت: برگزاری این جشنواره زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا هنرمندان متعهد دنیا با پرداختن به این موضوع از دید هنر به اشاعه و تبیین آن بپردازند.

براساس این گزارش، هر هنرمند عکاس می‌تواند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و هفت عکس به صورت مجموعه را به صورت کاملاً ‌مستند و عاری از هرگونه دستکاری که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش کند به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سر بالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال کند.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جشنواره آثار ارسالی باید بر روی سی دی با فرمت ‌ tiff با عرض 30 سانتیمتر و وضوح 300 دی پی آی ارسال شود.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی استان برگزار می‌شود./935/د103/س
ارسال نظرات