۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۵۴۹
با حضور طلاب خواهر؛

نخستین دوره تربیت مربی مهدویت در حوزه علمیه خواهران قزوین آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه خواهران قزوین گفت: نخستین دوره تربیت مربی مهدویت با هدف ارتقای دانش و معارف مهدویت طلاب جوان، ترویج و تعمیق معارف مهدویت در حوزه علمیه کوثر این استان آغاز به کار کرد.
دوره آموزشي
حجت الاسلام محمدحسن باریک بین، مدیرحوزه علمیه خواهران قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نخستین دوره طرح تربیت مربیان مهدویت در حوزه علمیه کوثر این استان آغاز به کار کرد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش و معارف مهدویت طلاب جوان و ترویج و تعمیق معارف مهدویت در حال برگزاری است، افزود: دراین دوره بیش از 30 طلبه خواهر استان شرکت دارند.

حجت الاسلام باریک بین، طرح مباحث مهدویت، منجی در ادیان، ویژگی‌ها و شناخت امام زمان‌(عج)، ارتباط با امام، شرایط و علائم ظهور، امام زمان در قرآن و روایات و غیبت امام زمان (عج) را از جمله مهم ترین موضوعات آموزشی این دوره اعلام کرد و بیان داشت: آشنایی با مباحث مهدویت، ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت، تقویت باورهای مردم و جهت‌دهی صحیح به شور و اشتیاق آنها به مهدویت، پاسخ‌گویی به سؤوالات و شبهات مهدویت، پیرایش معارف مهدوی از خرافات و تحریف، نهادینه کردن معارف مهدویت در سطوح مختلف جامعه و زمینه‌سازی ظهور و تکوین فرهنگ انتظار از جمله دیگر اهداف و برنامه‌های این دوره کارگاهی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که اساتید اعزامی از قم مهم‌ترین مباحث مربوط به مسائل مهدویت را برای طلاب خواهر بیان خواهند کرد، بیان داشت: ضرورت طرح مباحث مهدویت و کلیات امامت، زندگی‌نامه حضرت مهدی موعود(عج)، امام مهدی‌(عج) در آینه قرآن و روایات، امام مهدی‌(عج) در نگاه اهل سنت، غیبت امام زمان(عج) و علل آن، فواید امام غایب، ملاقات و طول عمر، انتظار وظایف منتظران، شرایط و علایم ظهور، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، رجعت و آسیب‌شناسی مهدویت از موضوعات این دوره آموزشی است که به صورت جدی دنبال می شود.

حجت الاسلام باریک بین با اشاره به این که دراین دوره آموزشی علاوه بر طلاب خواهر تعدادی از معلمان آموزش و پرورش نیز حضور دارند، تصریح کرد: میزان استقبال برای برگزاری این دوره آموزشی بسیار مناسب بوده و در آینده‌ای نزدیک دوره تکمیلی‌تر آن در استان برگزار خواهد شد.

وی، تربیت مبلغانی کارآمد و مجرب به منظور ترویج فرهنگ مهدویت در سطح جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی بهره گیریم.

مدیرحوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای تضعیف این فرهنگ اسلامی به کار گرفته اند، تصریح کرد: ترویج خرافه و گسترش فرقه‌های انحرافی و نوظهور مهم‌ترین برنامه امروز دشمنان علیه اندیشه مهدویت و انتظار است.

حجت الاسلام باریک‌بین، کوتاهی و کم کاری در امر مهدویت را زمینه ساز بروز خرافات و سطحی‌نگری دانست و ادامه داد: امروز حوزه و روحانیت رسالت سنگینی در برابر ترویج فرهنگ مهدویت و مبارزه با خرافه گرایی دارد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به فعالیت دو مدرسه علمیه خواهران در قزوین، از تحصیل بیش از 320 خواهر طلبه در مدارس علمیه این استان خبر داد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین با بیان این که سطح دو و سه در مدارس علمیه قزوین فعال است، افزود: در حال حاضر 288 طلبه در سطح دو و مابقی در سطح سه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام باریک بین با بیان این که طلاب خواهر سطح سه در رشته های تفسیرعلوم قرآنی و فقه و اصول تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: از سال آینده رشته تاریخ اسلام به صورت غیر حضوری در استان راه اندازی می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات