۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۵۲۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

جهاد فرهنگی مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های فرهنگی نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به گسترش روز افزون هجمه‌های فرهنگی علیه اعتقادات دینی نسل جوان، گفت: جهاد فرهنگی مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های فرهنگی نظام سلطه است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع کارشناسان فرهنگی این سازمان، اجرای برنامه های فرهنگی تأثیرگذار در جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: باید در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی با مهم ارزیابی‌کردن توجه به بحث مهندسی فرهنگی از سوی متولیان و مدیران فرهنگی کشور‌ تصریح کرد: متأسفانه امروز در فعالیت‌های فرهنگی ما کمتر به مدیریت فرهنگی توجه می‌شود و همین موضوع تأثیرگذاری برنامه‌های دینی و فرهنگی را کاهش می‌دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که امروز هجمه‌های فرهنگی دشمنان در ابعاد گوناگون وارد جامعه می‌شوند، تصریح کرد: برای مقابله با این هجمه‌های خطرناک نیازمند جهاد فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده، جهاد در عرصه فرهنگ را سبب خنثی‌شدن توطئه‌های فرهنگی نظام سلطه دانست و تصریح کرد: اگر در عرصه مقابله با فتنه‌های فرهنگی دشمنان تنها به یک سری برنامه‌های روتین اکتفا کنیم نمی‌توانیم توطئه های دشمنان در این حوزه را خنثی کنیم.

وی با بیان این که دشمنان با روش های نوین و جذابی در پی از بین هویت دینی نسل جوان جامعه ما هستند، تصریح کرد: جامعه دینی و فرهنگی کشور نیز باید با تغییر رویکرد و ابزار در اختیار خود با روش های نوین و تأثیرگذار وارد عرصه فرهنگی شوند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گیلان، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و با بیان این که ملت ایران به منظور حراست از ارزش‌های دینی و اسلامی و نهادینه‌شدن این ارزش‌ها در سطح جامعه انقلاب کردند، خاطرنشان کرد: امروز همه نهادهای دینی و فرهنگی باید به منظور نهادینه کردن ارزش های اصیل اسلامی در میان نسل جوان جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که باید در عرصه فرهنگی از یک الگوی تأثیرگذار و مناسبی به منظور هدایت نسل جوان بهره گیریم، تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع در عرصه فرهنگی تنها به یک الگوهای تکراری و غیر جذاب اکتفا می‌شود و همین مسأله تأثیرگذاری تبلیغ را کاهش می‌دهد.

وی، گسترش و ترویج همه جانبه تبلیغات اسلامی بین نسل جوان جامعه را سبب بی اثر شدن هجمه های فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان ما حق طلب هستند و باید با ارتباط چهره به چهره با این قشر تأثیرگذار آنها را با ترفندها و توطئه‌های دشمنان آگاه کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، تبلیغ صحیح دین را یکی از ابزارهای مناسب برای جذب نسل جوان دانست و بیان داشت: روحانیت به عنوان وارثان سنت پیامبر(ص) باید با جدیت بیشتری وارد میدان تبلیغ شده و با بهره‌گیری از ابزار تبلیغی مناسب مانع از تحقق اهداف شوم نظام سلطه شوند.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: امروز دشمنان برای مقابله با خیزش موج اسلام‌خواهی در جهان همه توان خود را به کار گرفته‌اند و هدف اصلی آنها محدود‌کردن انقلاب اسلامی و خدشه‌دار کردن چهره اسلام در جهان است که این مسأله رسالت همه را سنگین می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای بیش از 250 برنامه و فعالیت فرهنگی امسال در گیلان خبر داد و گفت: این برنامه‌های فرهنگی به منظور جذب نسل جوان و آشنایی آنها با فرهنگی دینی اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، گسترش فعالیت روحانیان مستقر در مناطق محروم روستاهای پرجمعیت، حمایت از مساجد محوری، اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهری و روستایی، آموزش‌های کارکنان دولت و تحکیم خانواده، برگزاری کلاس‌های قرآنی، ساماندهی بانوان فعال و فرهیخته استان و برگزاری جلسات محافل قرآنی از مهم‌ترین فعالیت های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در اجرای برنامه‌های بومی محور در استان است./950/پ202/س
ارسال نظرات