۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۱۸۶
امام جمعه خوی:

تبیین سیره عملی حضرت زهرا ‌مهم‌ترین رسالت‌ حوزه علمیه خواهران است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه‌های علمیه خوی گفت: تبیین زندگی و سیره عملی حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) از ‌مهم‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران به شمار می‌رود.
امام جمعه خوي سخنراني امام جمعه خوي در جمع طلاب حوزه خواهران الزهرا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه خواهران رسالت های مهمی برعهده دارند که لازم است مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی در تشریح رسالت های حوزه های علمیه خواهران اذعان داشت: تبیین زندگی و سیره عملی حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) با زبان روز و معرفی چهره های تاریخی زنان مسلمان که به عنوان محدث، مفسر یا مبلغ دین در ادوار مختلف مشغول به فعالیت بوده اند از رسالت های حوزه های علمیه خواهران به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری همچنین تحقیق و پژوهش طلاب حوزه های خواهران در زمینه نقش زنان مسلمان در مبارزه با ستمگران، نقش آفرینی زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین درخشش در میدان های علمی را از دیگر وظایف انقلابی حوزه های علمیه خواهران برشمرد که لازم است بیش از پیش مورد توجه مسؤولان حوزه و طلاب محترم قرار بگیرد.

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه فراگیری دانش فقه و علوم مقدماتی آن را برای طلاب ضروری دانست و افزود: دین شناسی، یادگیری فقه و اصول در حد رسیدن به مرحله اجتهاد، تبلیغ معارف دینی در اجتماعات عمومی زنان و مراکز علمی و آموزشی و همچنین انجام وظیفه در سایر مسؤولیت های فرهنگی از دیگر رسالت های حوزه های علمیه خواهران به شمار می رود.

وی در مقام توصیه به طلاب خواهر خاطرنشان کرد: داشتن ورع و تقوا، تلاش مداوم شبانه روزی، مطالعه مستمر، تحمل کردن سختی های تحصیل، مباحثه دروس و استفاده از غذای پاک و حلال از رموز موفقیت در تحصیل به شمار می رود.

امام جمعه خوی در پایان پرهیز از رذایل اخلاقی همانند گناه و آلودگی، غیبت و تهمت، سخن چینی و حسادت، تجسس در زندگی و اسرار دیگران، تنبلی و کسل بودن را از جمله موانع تحصیل نام برد که ضرورت دارد طلاب جوان جهت رسیدن به اهداف مقدس خویش در کنار فراگیری علوم دینی مورد توجه ویژه قرار دهند./938/پ202/س
ارسال نظرات