۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۹۰۳

دوره تربیت خطیب در رشت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره تربیت خطیب امروز با حضور خواهران و برادران مبلغ در رشت برگزارشد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در این مراسم با مهم ارزیابی کردن اصل تبلیغ در دین مبین اسلام، گفت: تبلیغ دین همواره مورد تأکید بزرگان دینی بوده است.

وی، تبلیغ را یکی از اهداف مهم پیامبران و ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که ابتدا مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیا و اولیا و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با تأکید براین که یک مبلغ باید به ابزار تبلیغی مناسبی مجهز باشد، گفت: عدم تجهیز یک مبلغ به ابزار های مناسب تبلیغی تأثیر‌گذاری این سنت حسنه اسلام را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به این که امروز هجمه‌های گسترده‌ای بر علیه ارزش‌های دینی و اسلامی از سوی دشمنان وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی یک مبلغ باید با مسائل روز آشنایی کامل داشته باشد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که اکتفا کردن به تبلیغ سنتی نمی تواند کارآمد باشد، ادامه داد: مبلغان باید با مطالعه و پژوهش در عرصه های مختلف آمادگی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.

وی با بیان این‌که این اداره کل با الهام گیری از طرح تربیت خطیب، طرح تربیت مبلغان خواهر و برادر را تدوین کرده است افزود: مهم‌ترین ویژگی این طرح تربیت مبلغان کارآزموده و مجرب با توجه به نیازهای فرهنگی و دینی استان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: در این طرح صد نفر از خواهران و برادران مبلغ  شهرستان‌هایی که دارای حوزه علمیه هستند طی یک آزمون ورودی به یک دوره پنج ساله راه پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: این طرح در تعطیلات تابستان امسال آغاز و مبلغان با آسیب‌های فرهنگ دینی و شیوه های مقابله تهاجم فرهنگی آشنا می‌شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات