۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۴۲۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

حضور روحانیان در مدارس سبب تعمیق باورهای دینی در دانش‌آموزان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا به نقش روحانیت در ترویج ارزش‌های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور بیشتر روحانیان و طلاب جوان در مدارس سبب تقویت باورهای دینی در دانش‌آموزان می‌شود.
روحانيت و مدرسه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی این شهرستان با تأکید براین که زمینه حضور بیشتر روحانیت در سطح مدارس باید فراهم شود، گفت: باید از ظرفیت های دینی بیشتر در محیط های آموزشی بهره گرفته شود.

وی با بیان این که امروز دانش‌آموزان به شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند، افزود: ارتباط بیشتر طلاب جوان و با استعداد در سطح مدارس با دانش آموزان می‌تواند زمینه آگاه بخشی به نسل جوان را فراهم کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که امروز هجمه‌های فرهنگی دشمنان وارد فاز جدید شده است، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی با همه توان خود به دنبال تضعیف اعتقادات دینی جوانان ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام الیاسی‌ تقویت باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان را یک ضرورت خواند و گفت: این بخش باید با همکاری روحانیت جوان در سطح مدارس دنبال شود.

وی، افزایش ساعت نماز در سطح مدارس را ضروری دانست و اظهار داشت: باید افزون بر اقامه نماز جماعات در نکا، زمانی نیز برای بیان حدیث و تفسیر آن و آگاه‌سازی در مدارس صرف شود که این از وظایف مهم آموزش و پرورش و همکاری با تبلیغات اسلامی در اعزام روحانیان است.

حجت الاسلام الیاسی ادامه داد: باید راه و روش افزایش اعتقادات در جامعه را با برنامه‌های مختلف فرهنگی رواج دهیم و مانع نفوذ رفتار و منش بیگانگان و غربی‌ها در کشور شویم.

رییس تبلیغات اسلامی نکا، برگزاری جلسات فرهنگی، گفتمان‌های دینی و مشاوره‌های خانوادگی را از مهم‌ترین عوامل کاهش معضلات اجتماعی بیان داشت که باید با برنامه‌ریزی مناسب در سطح جامعه عملیاتی شود.

وی با بیان این که گفتمان‌های دینی در مدارس یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: این گفتمان‌ها با حضور استادان مجرب، بهترین مشاوره را برای نوجوانان در این زمان است تا با مشاوره درست از ورود افکار بیگانه به زندگی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام الیاسی به گسترش گروه های انحرافی در سطح جامعه اشاره کرد و با بیان این که نابودی ارزش‌های دینی مهم‌ترین هدف این فرقه‌ها است، گفت: متأسفانه نسل جوان ما آشنایی مناسبی از این گروه‌های منحرف ندارد که باید با آموزش‌های مناسب آنها در جریان فعالیت‌های این گروه‌های منحرف قرار دهیم./950/پ202/س
ارسال نظرات