۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۱۸۷

جهاد اقتصادی می تواند قدرت معنوی و مادی نظام اسلامی را جلوه‌گر کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کارگروه جریان شناسی فرهنگی معاصر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: در سال جهاد اقتصادی با تلاش فراوان باید مدل اسلامی ایرانی پیشرفت به الگوی امیدبخش امت‌های مسلمان تبدیل شود.
سال جهاد اقتصادي

حجت الاسلام مجتبی کاظمی، دبیر کارگروه جریان شناسی فرهنگی معاصر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تحلیل اینکه چرا مقام معظم رهبری در سالی که ملت های منطقه درگیر جهاد در راستای بیداری اسلامی هستند، سال نود را به سال جهاد اقتصادی نامیدند باید به درستی و دقت صورت گیرد.

وی ادامه داد: جهاد اقتصادی یک شعار اقتصادی نیست بلکه یک سری هدف‌گذاری برای ایجاد تغییرات گسترده در بدنه کشور است.

این دانش آموخته موسسه امام خمینی(ره) توضیح داد: جهاد اقتصادی نیازمند ایجاد یک حرکت جدید در بستر فرهنگی جامعه است.

وی بیان داشت: امروز نظام غربی در نقطه کانونی اقتصاد با شکست مواجه شده است و نظریات اقتصاد لیبرالی و سرمایه‌داری با چالش مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از فضای موجود بهترین استفاده به نفع نظام جمهوری اسلام ایران شود، گفت: امروز ایران اسلامی باید با تکیه بر دانش انسانی اسلامی، مدلی را سامان دهد که در جهان کارساز باشد.

حجت الاسلام کاظمی با تاکید بر اینکه ملت های مسلمان و مردم ایران نباید احساس فرودستی داشته باشند، ادامه داد: جهاد اقتصادی می تواند قدرت معنوی و مادی برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد.

دانش آموخته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی نیازمند همت و کار مضاعف است ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در حد یک الگوی سیاسی باقی مانده است که جهاد اقتصادی می تواند آن را به مرحله مدل رسانده و سبب تثبیت آن شود.

حجت الاسلام کاظمی گفت: در سال جهاد اقتصادی با کوشش و تلاش باید مدل اسلامی ایرانی پیشرفت به الگوی امیدبخش امت های مسلمان تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در زمانی که ملت های مسلمان در حال مبارزه با استکبار و حاکمان خود فروخته برای ایجاد حکومتی پایدار هستند و از سویی دیگر مدل حکومت غرب با تنگنا مواجه شده است، جهاد اقتصادی می تواند جایگاه والای ایران و گفتمان اسلامی را به خوبی هویدا کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات