۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۰۱۷
یک کارگردان سینما و تلویزیون:

مختارنامه اثری فاخر و آبرومند در عرصه فیلم‌های عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ یک کارگردان سینما و تلویزیون سریال مختارنامه را اثری فاخر و آبرومند در عرصه فیلم‌های عاشورایی دانست و گفت: این سریال توانایی‌های برجسته فیلم‌سازان ایرانی را به ویژه در زمینه فیلم‌های عاشورایی نشان می‌دهد.
سريال مختارنامه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، پرویز شیخ طادی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: من معتقدم مختارنامه توان و ظرفیت والای سینما و تلویزیون ایران را نشان می دهد و این که چگونه یک فیلم ساز ایرانی توانسته به رغم کمبود امکانات فیلم سازی در کشور، چنین اثر شایسته ای را خلق کند.

کارگردان فیلم عاشورایی«سینه سرخ» مختارنامه را به لحاظ محتوایی و تکنیکی تحسین کرد و یادآور شد: این اثر نمونه ای از فیلم‌های عاشورایی است که توانسته هوشمندانه و حرفه ای بخشی از وقایع مربوط به واقعه کربلا را به تصویر بکشد.

وی خاطرنشان کرد: کارگردان سریال مختارنامه پس از ساخت چند اثر تاریخی-مذهبی، از همه تجربیات خود در ساخت مختارنامه بهره برده و اثری را خلق کرده که نه تنها برای مخاطبان ایرانی، بلکه حتی برای بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان دیگرکشورها جذاب و دلنشین است.

کارگردان «دفتری از آسمان»، مطابقت بین برخی از وقایع کشور به ویژه پس از انتخابات با فضایی که مختارنامه ترسیم می کند را یکی از دلایل موفقیت این سریال دانست و افزود:جهان اسلام پس از پیامبر(ص) دچار انحرافاتی شد که اوج این انحراف ها را در واقعه کربلا می توان مشاهده کرد،همان طور که پس از انتخابات نیز برخی خواص و نخبگان جامعه ما دچار اشتباه شدند و چنین فضایی بر جامعه ما نیز حاکم شد.

وی ادامه داد: پس از این وقایع، نمایش سریال مختارنامه در کشور آغاز شد به همین دلیل درک سریال برای مردم آسان تر شده و مردم می توانند به دلیل تجربه معاصری که دارند سریال را بهتر ادراک کنند.

شیخ طادی درباره چالش های به وجود آمده در مورد نمایش چهره حضرت عباس(ع) در سریال مختارنامه گفت: به نظر من به عنوان یک فیلم ساز مسلمان نمایش دادن چهره آن حضرت در شرایط فعلی به صلاح نیست زیرا جامعه ما به لحاظ فرهنگی ظرفیت پذیرش این موضوع را ندارد.

این فیلم ساز افزود: مردم ایران علاقه ای خاص نسبت به حضرت اباالفضل(ع) دارند و تصویری مطلوب از ایشان در ذهن مردم ما وجود دارد که ممکن است به تصویر کشیدن چهره ایشان، خللی به آن تصویر مطلوب وارد کند و این به صلاح جامعه ما نیست.

یادآوری می شود سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه، به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره نیز 31 فرودین ماه جاری است. /930/د102/س
ارسال نظرات