۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۸۴۸
امام جمعه گرگان:

باید بازارهای جهانی را در سال جهاد اقتصادی به دست گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به این که در جهاد اقتصادی، نیاز به علم و دانش روز است، اظهار داشت: در این زمینه باید متخصصان، کارشناسان و برنامه ریزان ما به علم روز آگاهی داشته باشند تا بتوانند بازارهای جهانی را به دست بگیرند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان در گرگان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی، گفت:  تحقق شعار امسال نیازمند تلاش جهاد گونه در عرصه اقتصاد است.

وی، یکی از مهم ترین راهکارها را در این سال حفظ و صیانت از سرمایه های ملی دانست و بر لزوم توجه بیش از پیش به جلوگیری از هزینه های غیرضروری تأکید کرد.

امام جمعه گرگان ضمن تقدیر از موفقیت های حاصله در سال همت مضاعف و کار مضاعف افزود: سال جهاد اقتصادی لازم است بسیار جدی گرفته شود و همچون سال همت مضاعف و کار مضاعف موفقیت و پشتکار بیشتری داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جهاد اقتصادی، هدفمند بوده، تولید را بالا می برد و ضمن بالا بردن صادرات، واردات را نیز کاهش می دهد.، ادامه داد: تحقق شعار امسال در امر اقتصادی، کشور را به خودکفایی و استقلال کامل خواهد رساند.

وی افزود: جهاد اقتصادی با فعالیت اقتصادی فرق دارد، در فعالیت اقتصادی، منافع شخصی لحاظ می شود، اما در جهاد اقتصادی، به فکر منافع کشور هستیم و به رشد و توسعه کشور فکر می کنیم. 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که در واقع جهاد اقتصادی، نقطه مقابل فعالیت اقتصادی می باشد، تصریح کرد:‌ امروز کشورهای پیشرفته دنیا در اقتصاد، دارای برنامه ریزی هستند و کارهای آنان در این زمینه هدفمند هستند که توانسته اند بازارهای جهانی را به دست آوردند.
 
وی ادامه داد:‌ اگر برنامه ریزی های ما، دقیق، هدفمند و اصولی باشد، بدون شک می توانیم به اهداف توسعه کشور در سند چشم انداز در سال 1404 دست یابیم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به این که در جهاد اقتصادی، نیاز به علم و دانش روز است، اظهار داشت: در این زمینه باید متخصصان، کارشناسان و برنامه ریزان ما به علم روز آگاهی داشته باشند تا بتوانند بازارهای جهانی را به دست بگیرند./950/پ202/ص
ارسال نظرات