۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ به منظور بزرگداشت یاد و خاطره مدافعان میهن اسلامی، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت ـ فتح خرمشهر در خوزستان برگزار می‌شود.
فرخوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور بزرگداشت یاد و خاطره مدافعان میهن اسلامی، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت ـ فتح خرمشهر را با هدف معرفی و شناخت ارزش‌های این حماسه و دستیابی به جنبه‌‌های جدید و دریچه‌های تازه در رویکرد هنر نمایش به سال‌های مقاومت به ویژه حماسه آزادسازی خرمشهر، سوم تا هشتم خردادماه در خوزستان برگزار می‌کند.

متقاضیان حضور در دو بخش مسابقه صحنه و مسابقه نمایشنامه‌نویسی باید به صورت جداگانه مدارک تقاضای حضور در هر بخش را شامل ارسال فرم تقاضای حضور، یک قطعه عکس با کیفیت از کارگردان و نمایشنامه‌نویس (به تفکیک در هر بخش)، مجوز کتبی نویسنده برای آثار متقاضی مسابقه صحنه، چکیده اثر در یک صفحه A4 هر دو بخش و خلاصه سوابق هنری کارگردان و نویسنده (به تفکیک در هر بخش) را ارائه کنند، بخش‌های این جشنواره شامل مسابقه صحنه، میهمان و مسابقه نمایشنامه‌نویسی است.

ستاد برگزاری جشنواره در بخش مسابقه صحنه پذیرای نمایشنامه‌هایی خواهد بود که تاکنون هیچ اجرایی از آنها عمومی و جشنواره‌ای به صحنه نرفته باشد. متقاضیان حضور در این بخش باید 3 نسخه لوح فشرده اثر خود را به همراه مدارک عمومی مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آثار برگزیده جشنواره مورد حمایت ویژه مرکز هنرهای نمایشی در اجرای عمومی قرار می‌گیرند. بخش میهمان جشنواره شامل نمایش‌های ایرانی و خارجی که از طریق ستاد انتخاب می‌شوند، است.

در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره، ستاد برگزاری در راستای تولید متون نمایشی با کیفیت در حوزه تئاتر مقاومت این مسابقه را برگزار و آثار منتخب را به چاپ خواهد رساند. متقاضیان حضور در این بخش باید 3 نسخه از نمایشنامه خود را به صورت تایپ در محیط WORDبه همراه مدارک عمومی مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. آخرین مهلت دریافت آثار این بخش دهم اردیبهشت‌ماه جاری خواهد بود. نمایشنامه‌های برگزیده این مسابقه در اولویت اجرای جشنواره‌های بعدی خواهند بود.

لازم به ذکر است، آخرین مهلت ارسال آثار 25 فروردین‌ماه سال جاری و اعلام نتایج بازبینی 10 اردیبهشت‌ماه 90 است.

گفتنی است، دبیرخانه جشنواره، خوزستان مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است./9452/د102/ص

ارسال نظرات