۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۶۶۹
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

خبرنگاران باید در خانه مطبوعات احساس امنیت کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان این که باید فضایی در خانه مطبوعات فراهم شود تا سبب توسعه کیفی مطبوعات شود، گفت: خبرنگاران باید در خانه مطبوعات احساس امنیت کنند، خانه مطبوعات نباید محل نزاع‌های سیاسی و اختلاف نظرها باشد.
محمدجعفر محمدزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در نشست با مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم گفت: با توجه به این که شهر مقدس قم، امسال رتبه اول گردشگری را از آن خود کرد، نشان می‌دهد که مردم ما ذائقه مذهبی دارند و باید در برنامه‌ریزی‌ها این موضوع به خوبی در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نداشتن تعریف درست از خبرنگاری انتقاد کرد و افزود: ما در تعریف خبرنگاران دچار مشکل هستیم، دوستان نیز هم نسبت به این مساله گلایه مند هستند، آمار درستی از خبرنگاران در دست نیست،‌ چون سامانه جامعی برای شناخت خبرنگاران وجود نداشت به همین دلیل اختلاف آمار پیش می‌آید و با برخی مشکلات روبرو می‌شویم.

محمدزاده اظهار داشت: در حال حاضر سامانه خبرنگاران را راه‌اندازی کرده‌ایم و رده بندی خبرنگاران از طریق همین سامانه صورت می‌گیرد، در گذشته با حجم گسترده‌ای از آثار خبرنگاران روبه‌رو بودیم در حالی که که به صورت آنلاین در جایی ثبت نمی‌شد و با راه‌اندازی این سامانه این مشکلات تا حدودی برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همچنان که در مراسم معارفه خودم اعلام کردم، معاونت مطبوعاتی، خانه مطبوعات است و من به این مساله با تمام وجود اعتقاد دارم، زیرا خانه مطبوعات می‌تواند در ارتقا سطح کیفی مطبوعات موثر واقع شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان این که باید فضای در خانه مطبوعات فراهم شود تا سبب توسعه کیفی مطبوعات شود، گفت: خبرنگاران باید در خانه مطبوعات احساس امنیت کنند، خانه مطبوعات نباید محل نزاع‌های سیاسی و اختلاف نظرها باشد.

وی با اشاره به فعالیت خانه‌های مطبوعات گفت: در حال حاضر ما به دنبال حمایت حداکثری از خانه مطبوعات هستیم و هیچ توقع سیاسی از خانه‌های مطبوعات نداریم، خانه مطبوعات کارش توسعه کیفی مطبوعات است و باید در این راستا تلاش فراوانی انجام دهد.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم‌اینک ظرفیت رسانه‌ای بسیار ارزشمندی در شهر مقدس قم وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود؛ زیرا بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع و مراجع تقلید در این شهر مقدس قرار دارد./917/پ202/ص
ارسال نظرات