۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۹۹۵
حجت الاسلام و الملسلمین عبداللهی:

جهاد اقتصادی همکاری همه نهادها را می طلبد/ برخی از افراد بیانات رهبری را تفسیر به رای می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از تفسیر به رای بیانات رهبر انقلاب از سوی برخی از افراد، جهاد اقتصادی را نیازمند همکاری همه نهادها دانست و تاکید کرد: توسعه و پیشرفت اقتصادی باید مبتنی بر ارزش های اسلامی باشد.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، ابراز داشت: رهنمود رهبری بیانگر اهمیت اقتصاد در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه این نامگذاری بسیار حکیمانه است، ابراز داشت: رهنمود رهبر معظم انقلاب در این خصوص نشان می دهد که دین اسلام که اساس نظام ما است، برنامه زندگی است و یکی از ابعاد زندگی مباحث اقتصادی است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سالیان اخیر تلاش های چشمگیری در این زمینه شده است، ولی این نامگذاری نشان می دهد ما تا حد مطلوب فاصله داریم.

وی تصریح کرد: باید خلأها پر و فاصله ها کم شود، اقتدار اسلامی حاکمیت، مبتنی بر اقتدار اقتصادی هم هست و مسؤولان باید به این بعد هم توجه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود راهکار جهاد اقتصادی را تبیین کردند، تاکید کرد: نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی در راستای شعارهای سال های قبل و در ادامه همت و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با تبیین شاخصه های جهاد اقتصادی، ابراز داشت: جهاد اقتصادی می طلبد که کارهای اسراف گونه وجود نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: برخی از افراد وقتی گفتار رهبری را تحلیل می کنند، با گرایش خاص خود صحبت می کنند که این منصفانه و مطلوب نیست، باید به رهنمودهای رهبری توجه شود ایشان راهبردها را مشخص کردند.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی همکاری همه نهادها را می طلبد، ابراز داشت: اقتدار اقتصادی برنامه ریزی و مدیریت می خواهد و باید تلاش در جهت حفظ ارزش ها باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: تلاش ها همه جانبه برای پیشرفت و توسعه اقتصادی به معنای نادیده گرفتن ارزش ها نیست، جهاد اقتصادی باید مبتنی بر ارزش ها و حفظ خطوطی باشد که در خصوص مباحث اقتصادی مطرح است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ما برای مباحث اقتصادی تلاش کنیم ولی در مباحث فرهنگی کوتاهی شود، این مطلوب نیست و حتما می بایست به این امور نیز توجه کافی صورت گیرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات