۰۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۹۳۹
سال گذشته؛

بیش از 100 دوره آموزشی ویژه مبلغان در مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: سال گذشته بیش از صد دوره آموزشی ویژه خواهران مبلغ این استان برگزار شد.
دوره آموزشي
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برگزاری دوره های آموزشی برای خواهران مبلغ را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 108 دوره آموزشی ویژه خواهران مبلغ از سوی این اداره کل برگزار شد.

وی افزایش سطح معلومات و توانایی مبلغان در مقابله با شبهات دشمنان را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها اعلام کرد و افزود: این آموزش های کوتاه مدت به صورت منطقه ای و دوره ای در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، آسیب شناسی فرهنگ دینی و دینداری در عصر ارتباطات، ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی، آشنایی با جریان های انحرافی، ولایت مداری و بصیرت دینی، عفاف و حجاب، مبانی تحکیم فرهنگ خانواده، آشنایی با ناهنجاری های اجتماعی، جنگ نرم و چگونگی مقابله با آن و فلسفه مهدویت از جمله موضوعات بررسی شده در این دوره های آموزشی بوده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوی دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به توانمندی‌های اطلاعاتی روز دنیا مجهز کنند.

وی با بیان این که تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود، تصریح کرد: مبلغان باید تلاش کنند موزه‌های دینی را طبق مقتضیات زمان و مکان با هم تطبیق دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که  هنر تبلیغ به کار‌گرفتن شیوه‌های مؤثر و اجتناب از شیوه‌های نادرست در انتقال پیام های تبلیغی است، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش تخصصی مبلغان را با این شیوه های تبلیغی آشنا خواهد کرد.

وی از مبلغان به عنوان مهم‌ترین قشر برای بیان احکام دین مبین اسلام در جامعه یاد کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد./950/ت302/ص
ارسال نظرات