۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۶۶۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مقابله با فرقه‌های انحرافی همت بلند حوزه های علمیه را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت رصد فعالیت فرقه‌های ضاله و انحرافی از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، وظیقه حوزه های علمیه را در مقابله با نحله های دروغین و عرفان های کاذب بسیار مهم ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي


حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با هشدار نسبت به فعالیت فرقه های خرافی و ضاله در کشور، خواستار هوشیاری مسؤولان و متولیان فرهنگی و امنیتی در این خصوص شد.

دشمن با تمام توان به مبارزه با مکتب اهل بیت برخاسته است

وی ابراز داشت: آنچه که امروزه در سایت ها، روزنامه ها، مجلات و هفته نامه ها و گاه‌نامه های خبری به چشم می‌خورد این است که دشمن با تمام توان وارد صحنه مبارزه با اندیشه های ناب مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آنها در صدد کمرنگ کردن اعتقادات خالص تشیع هستند از جمله اعتقاد به مهدویت و بزرگداشت و تکریم ائمه معصومین(ع)، عزت و احترامی که روحانیت تشیع و به ویژه ولایت فقیه در بین مردم دارند.

فرقه های انحرافی افکار باطل و خرافی به خورد مردم می دهند

این استاد حوزه علمیه قم گفت: فعالیت های شدید فرقه های ضاله‌ای مثل شیطان پرستی، بهائیت، وهابیت و مسیحیت که گاهی به صورت مخفیانه و گاهی به صورت علنی و آشکار کار خود را انجام می‌دهند، هوشیاری ما را می طلبد.

وی ادامه داد: این فرقه ها و نحله ها با ادعاهای دروغین و تبلیغات رنگارنگ در بین جوانان، دست به تخریب افکار ناب تشیع زده و افکار باطل و خرافی خود را به عنوان اعتقادات خالص با ادعاهای دروغین و واهی به خورد مردم به ویژه نسل جوان جامعه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: مبارزه با این فعالیت های انحرافی از سویی مسؤولیت دست اندرکاران فرهنگی کشور و از جمله حوزه های علمیه و دانشگاه ها را می طلبد.

وی بیان داشت: اینها باید با تمام قوا و توان وارد عرصه فرهنگی شوند و بطلان این عقاید پوچ و جواب شبهات واهی آنها را بدهند و جامعه به ویژه نسل جوان را در مقابل آن واکسینه و مصون کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از سویی دیگر مسؤولان امنیتی همه جوانب کار را زیر ذره‌بین داشته باشند و تمام فعالیت های آشکار و مخفی گروه های ضاله را رصد کنند و برای امنیت سیاسی و اعتقادی جامعه با آنها به نحو شایسته برخورد کنند تا بتوانند افزون بر انجام وظیفه ملی و سیاسی، در محضر ربوبی در پاسداری از عقاید ناب شیعه انجام وظیفه کنند و سربلند باشند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات