۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۹۸۹۷۱
آیت الله مقتدایی:

حوزه امروز مرکز جهان تشیع و مورد توجه دنیا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به احداث ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: حوزه امروز مرکز جهان تشیع و مورد توجه دنیا است و به این گونه بناهای معظم نیاز دارد و مشابه اینها باید ایجاد شود.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه چهارشنبه شب، در مراسم افتتاح رسمی ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی در قم برگزار شد، تصریح کرد: این مرکز عظیم و بنای معظم از جمله باقیات الصالحات مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی هم نفاع بودند و هم معلم خیر، ایشان در طول حیات پربرکت خود از مدرسان طراز اول حوزه چه در سطوح حوزه و چه در درس خارج به شمار می رفتند.

وی با بیان اینکه از تالیفات و آثار این مرجع تقلید فقید همه بهره برده و می برند، ادامه داد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تحریرالوسیله امام را با بیانی استدلالی احیا کردند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به روایت مداد العلما افضل من دماء الشهدا، تصریح کرد: با تمام عظمتی که شهید در پیشگاه الهی دارد، مداد علما از خون شهدا هم بالاتر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی معلم خیر بود، تالیفات و کتب به جای مانده از این عالم ربانی فقید مؤید این نکته کلیدی و اساسی است.

آیت الله مقتدایی گفت: دیدی که این مرجع تقلید فقید داشتند و این بنا را پایه گذاری کردند بسیار خوب بود و خوشبختانه آقا زاده ایشان که از فضلای حوزوی هستند نیز به خوبی امور و برنامه های مرکز فقهی را مدیریت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: همان گونه که مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار نیز اشاره داشتند، این ساختمان در اختیار حوزویان است تا از آن بهترین بهره برداری را صورت دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: حوزه امروز مرکز جهان تشیع و مورد توجه دنیا است و به این گونه بناهای معظم نیاز دارد و مشابه اینها باید ایجاد شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه قم مورد توجه جهان تشیع است، بیان داشت: امروز همه از حوزه علمیه قم انتظار دارند مبلغانی برای نشر معارف اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع) داشته باشد.

وی ابراز داشت: امروز جامعه جهانی نسبت به معنویات و معارف اهل بیت(ع) عطش دارد و موقعیت و جایگاه حوزه مقدسه قم متمایز و متفاوت از سابق است. /924/پ201/ص
ارسال نظرات