۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۳۲۷۲
امام جمعه ماهشهر:

استکبارجهانی نمی تواند شکافی در اتحاد مسلمانان ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر، با اشاره به حادثه تروریستی چابهار، اظهار داشت: استکبار جهانی بداند که هرگز با چنین اقدام‌های ددمنشانه‌ای نمی‌تواند خللی در اتحاد بین شیعیان و اهل سنت ایجاد کنند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، ظهر ارمزو در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به حادثه تروریستی چابهار، اظهار داشت: همواره هدف دشمن از انجام حرکات تروریستی ایجاد تفرقه و ناامنی بین شیعه و سنی بوده و اتحاد مسلمانان خاری به چشم دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام غبیشاوی، عامل اصلی این جنایت را استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: این خیال باطلی است که دشمن استکباری بتواند با بمب‌گذاری و سایر حربه‌های شیطانی خود میان پیروان مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کند.

امام جمعه ماهشهر، با بیان این که در حال حاضر بیگانگان و بداندیشان از هر فرصتی برای آسیب زدن به ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌‌کنند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی بداند که هرگز با چنین اقدام‌های ددمنشانه‌ای نمی‌تواند تفرقه و خللی در اتحاد بین شیعیان و اهل سنت ایجاد کرده و با این عملیات کور تروریستی کاری از پیش ببرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر با بیان این که خدشه‌دار کردن ارزش‌های اسلام مهم‌ترین هدف دشمنان از اجرای این گونه اقدامات تروریستی در کشور است، تصریح کرد: دشمنان اسلام به منظور حذف ارزش‌های والای اسلام و جایگزین کردن ضد ارزش‌ها دست به هر اقدام غیرانسانی می‌زنند.

وی، اتحاد و انسجام مسلمانان شیعه و سنی ایران اسلامی را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: تلاش دشمنان در راستای حذف اتحاد و انسجام چیز تازه‌ای نیست و در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی در چهره‌های مختلف خود را نشان داده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، عنوان داشت: استکبار جهانی درصدد است با ایجاد بحران امنیتی نظام اسلامی را با مشکل مواجه کند‌‌ اما مردم ما دشمنان قسم خورده را بیش از پیش می‌شناسند و با درایت و آگاهی فریب آنان را نمی‌خورند؛ دشمنان بدانند با انجام عملیات انتحاری از سوی ایادی استکبار جهانی بر صلابت و استواری ملت شریف ایران افزوده می‌شود و آنها در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می‌مانند.

وی با بیان این که حادثه چابهار و سایر اقداماتی تروریستی که در کشور انجام شده است، نشأت گرفته از افکار و اندیشه‌های وهابی‌گری است که برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام می‌شود، گفت: دشمنان کوردل روزها و ایامی را انتخاب می‌کنند که برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و با انجام این حادثه در روز تاسوعای حسینی تلاش داشتند تا از خیل مردم در مراسم عزاداری بکاهند.

حجت الاسلام غبیشاوی یادآور شد: استکبار جهانی که در همه صحنه‌ها و نبرد با شکست روبه‌رو شده تلاش دارد تا با انجام این اعمال جلوی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را بگیرند اما دشمنان بدانند پشتوانه این انقلاب ولایت فقیه است و با این اعمال راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه ماهشهر در پایان تاکید کرد: این نوع حرکت‌های مذبوحانه، ذره‌ای از اراده ملت ایران در راه استقلال و عزت اسلامی خود در جای‌جای کشور اسلامی نمی‌کاهد بلکه موجب انسجام و افزایش قدرت ملی و دینی می‌شود، چرا که خون شهدا شجره طیبه انقلاب را تنومندتر از گذشته می‌کند./945/پ202/الف
ارسال نظرات