۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۳۲۷۰
امام جمعه موقت تهران:

ایران اسلامی، الگوی وحدت اقوام‌ گوناگون در سایه رهبری واحد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: سفر مقام معظم رهبری به کردستان نشان داد محبوبیت ایشان در بین برادران اهل سنت نافذ است و ایران الگویی است که فرقه‌های مختلف می‌توانند با تمسک به مشترکات زندگی کنند.
حجت الاسلام کاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اظهار داشت: شهادت جمعی از عزاداران حضرت سالار شهیدان در بندر چابهار از سوی کسانی انجام شد که امروز از پست‌ترین جانوران عالمند.

وی با بیان این‌که نه دین چنین اجازه‌ای به کسی می‌دهد که چنین جنایتی مرتکب شود و نه وجدان انسانی، افزود: این جنایتکاران همان مسخ شده‌های دشمن امام حسین‌(ع) هستند که از سرویس‌های اطلاعاتی استکبار مأموریت دارند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به مأموریت آنها گفت: ایجاد اختلاف و دامن زدن به مسائل فرقه ای که قدیمی ترین شیوه استکبار به خصوص انگلیس است مهم‌ترین مأموریت آنها است که سفر مقام معظم رهبری به کردستان نشان داد محبوبیت ایشان در بین برادران اهل سنت نافذ است و ایران الگویی است که فرقه‌های مختلف می‌توانند با تمسک به مشترکات زندگی کنند.

وی افزود: دشمنان وقتی می بینند ایران با جهش رو به توسعه است می خواهند با ایجاد ناامنی پیوند بین نظام و ملت را بشکنند ولی به کوری چشم آنها در 8 سال دفاع مقدس چرخه های پیشرفت نظام راکد نبود چه رسد به این که در حال حاضر ایران از ثبات بالایی برخوردار است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خصوص ترور شخصیت های علمی و قرار گرفتن در آستانه روز پیوند بین حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیوند بین حوزه و دانشگاه به این معنا است که اساتید و دانشجویان دارای ایمان و تعهد باشند و دانشگاه ها فکر و علمی تولید کنند که استقلال کشور را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دین و امام حسین‌(ع) به دانشگاه ها برود که رفته است باید سجده شکر به جای آوریم که تا دیروز دنیای استکبار از اساتید حوزه ما هراس داشت و امثال آیت الله مفتح و مطهری را شهید می کردند و امروز دکتر شهریاری را شهید می کنند که این نشان از آن دارد که آرم ولایت در دانشگاه ها نقش بسته است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: حرکت معنوی و اسلامی در دانشگاه ها شروع شده است و این رنگ را به خود گرفته است؛ اما باید خلأهای موجود را پر کرد و با کمک توحید و خداشناسی پیشرفت علمی تولید کرد.

وی اضافه کرد: جریاناتی که در دنیای غرب و اروپا شاهد هستیم و تظاهرات خیابانی مردم و اعلام نارضایتی آنها نشان از آن دارد که افسانه های آنها در حال باطل شدن است و باطن آنها برای مردمشان مشخص شده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انگلیسی که دم از حقوق بشر می زند نتوانست اعتراض آرام مردم و دانشجویان را تحمل کند و شهریه ها را 3 برابر کرد و اعتراض دانشجویان را با خونریزی جواب داد.

وی با بیان این‌که آنها به همراه سرکوب معترضان به دستگیری و معرفی چهره های معترض پرداختند، گفت: بالابردن شهریه ها یعنی این‌که تحصیل همگانی نیست و فقط عده ای می توانند تحصیل کنند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به حادثه کربلا خاطرنشان کرد: کربلایی ها پیوندخورده با ولایتند و یاران امام حسین(ع) دل را از اغیار خالی کردند و از محبت یار پر کردند؛ از این رو مجاهدت‌های آنها را که انسان می بیند اشک شرمندگی می ریزد و می گوید که حسین جان یکی از آن نگاه هایی که به یارانت کردی به ما هم داشته باش.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد حسینی شود مقدماتش دیدن دوره‌های مقابله با نفس و قطع تعلقات درونی است./956/پ201/س
ارسال نظرات